Koniec czczych obietnic Reader's Digest
UOKiK zawarł ugodę z wydawnictwem Reader's Digest. Spółka zobowiązała się do modyfikacji korespondencji kierowanej do klientów.
02.04.2006 22:34
Z powodu licznych skarg konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów złożył pozew przeciwko wydawcy Przeglądu Reader’s Digest. Powodem były użyte w korespondencji sformułowania, sugerujące zwycięstwo w organizowanych przez spółkę loteriach, podczas gdy w rzeczywistości uzyskanie wygranej było znikome. Ponadto Urząd zarzucał spółce, że prowadzi reklamę sprzeczną z dobrymi obyczajami, ponieważ przesyłane przez wydawcę dokumenty sprawiały wrażenie informacji o charakterze oficjalnym, choć faktycznie były jedynie przekazem komercyjnym.
W efekcie działań Urzędu spółka zobowiązała się do wprowadzenia zmian w treści korespondencji kierowanej do konsumentów. Wobec powyższego, Prezes UOKiK zdecydował o zawarciu pozasądowej ugody z wydawcą, przy czym Urząd będzie monitorował przestrzeganie jej treści pod kątem wywiązywania się przez wydawcę z przyjętych na siebie zobowiązań.
W przypadku nieprzestrzegania przez spółkę obowiązków nałożonych ugodą, sprawa może być ponownie przedmiotem działań Urzędu.