Internet w służbie administracji
Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych w administracji publicznej oraz w usługach administracyjnych dla mieszkańców będą głównymi tematami tegorocznej konferencji "Miasta w Internecie". VII Konferencja odbędzie się w dniach 11-13 czerwca w Zakopanem.
10.05.2003 | aktual.: 10.05.2003 10:51
W konferencji wezmą udział samorządowcy oraz pracownicy samorządowi odpowiedzialni za promocję, informację, informatyzację i kontakty z mieszkańcami.
Organizatorzy zaprosili też przedstawicieli firm informatycznych współpracujących z samorządami lokalnymi i regionalnymi, przedstawicieli organizacji pozarządowych, reprezentantów takich organizacji z innych krajów, ekspertów i przedstawicieli organizacji międzynarodowych z krajów UE i krajów kandydackich, menedżerów sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Uczestnicy zajmą się problematyką przekształcania tradycyjnej administracji w nowoczesną, realizowaną za pomocą Internetu i nowych środków przekazu. Prezentowane będą najlepsze wzory e-usług dla ludności na poziomie gmin, powiatów, województw oraz administracji rządowej (smart card, e-bilet, podpis elektroniczny, zintegrowany pakiet dokumentów osobistych).
Omawiane będą również tematy związane z rolą państwa w rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz z zagadnieniem informacji publicznej - porównanie standardów europejskich i polskich rozwiązań na przykładzie Biuletynu Informacji Publicznej.
Po raz pierwszy w Polsce zorganizowany będzie warsztat Krajowego Punktu Kontaktowego 6. Programu Ramowego Unii Europejskiej na temat projektów: "Technologie społeczeństwa informacyjnego" oraz "Obywatele i sprawowanie władzy w społeczeństwie opartym na wiedzy".
Jednym z punktów programu jest także rozstrzygnięcie kolejnej edycji konkursu o "Złotą @" na najlepszy gminny, miejski lub powiatowy serwis www oraz na najlepsze innowacyjne wdrożenie rozwiązania ICT (technologii komunikacji i informacji) w administracji publicznej.