Import starych samochodów nie maleje
EurotaxGlass's Polska podsumowała pierwsze
półrocze 2006 w branży motoryzacyjnej: zapowiadane zmiany
podatkowe podwoiły import starych aut - pisze "Puls Biznesu".
Rynek spodziewał się wprowadzenia nowych opłat - opłaty związanej z wydaniem karty pojazdu oraz opłaty recyklingowej. Ale największą zmianą miało być wejście w życie podatku ekologicznego, który - jak zapowiadano - w dużo większym stopniu niż akcyza obciążyć miał import samochodów używanych.
Tak się jednak nie stało, ale wizja zbliżającej się bariery podatkowej spowodowała dalsze umocnienie się tendencji, która obserwowaliśmy przez ubiegły rok. O ile w styczniu import używanych samochodów wyniósł niecałe 40 tys. sztuk, o tyle w maju sięgnął blisko 82 tys. samochodów. Samochody mające 10 i więcej lat stanowią ponad 60% całego importu- mówi Magdalena Krawczyńska, specjalista ds. marketingu EuroTaxGlass's Polska.
Potencjał wtórnego rynku zdaje się niewyczerpany, tymczasem rynek nowych aut pozostaje w stagnacji. Od początku roku miesięczna liczba sprzedawanych nowych samochodów pozostaje niezmienna i oscyluje wokół 20 tys. sztuk. (PAP)