Hipermarkety w defensywie?
Prawie połowa, bo 45% dorosłych Polaków woli
robić zakupy w małych sklepach, 28% wybiera hipermarkety -
wynika z badań, przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia.
Kupujący w hipermarketach najczęściej jako powód korzystania z nich podają duży wybór towarów i korzystne ceny. Samoobsługowe, średniej wielkości markety wybierane są ze względu na dogodną lokalizację, duży wybór towarów i korzystne ceny. Przewagę małym sklepom daje dogodna lokalizacja, oraz - jak twierdzą respondenci - możliwość kupienia świeższych produktów.
Dla 58,5% ankietowanych osób nie ma znaczenia w rękach jakiego kapitału jest sklep, w którym robią zakupy. Jednak 40% deklaruje, że woli sklepy z udziałem polskiego kapitału.
Badanie przeprowadzone zostało metodą wywiadów telefonicznych w dniach 9-12 listopada. Objęło ono 16 wybranych miast, w których znajdują się hipermarkety, jak również, w zależności od wielkości miasta obszar od 20 do 50 km wokół niego. (kar)