Gazeta Wyborcza
Gazeta Wyborcza: Niesłowny e-klient pod pręgierzem
18.09.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Serwis internetowy Stoplista.pl prowadzi listę nierzetelnych kontrahentów w handlu elektronicznym. Sklepy internetowe mogą wpisywać tam własnych klientów, którzy np. nie odebrali towaru. Nie ma jednak gwarancji, że będą to wyłącznie prawdziwe informacje.
Stoplistę uruchomiła w Internecie warszawska spółka TJM ComputerS. Proponuje ona firmom prowadzącym internetową sprzedaż towarów zgłaszanie klientów zamawiających, a potem nie odbierających zamówionego towaru. Takie postępowanie klientów naraża sklepy elektroniczne na straty - same muszą ponosić wówczas koszty niepotrzebnego transportu, korygować faktury itp.
Aby korzystać ze Stoplisty firma musi się zarejestrować (bezpłatnie). Wtedy otrzyma hasło dające wgląd do bazy danych, w której może sprawdzać, czy dany klient nie naraził już na straty innego e-sklepu. Może też zgłaszać własnych, nierzetelnych kontrahentów. (aso)