Trwa ładowanie...
d3f1fkx

Gazeta Wyborcza


Wysyłamy coraz więcej SMS-ów

d3f1fkx
d3f1fkx

Użytkownicy polskich sieci komórkowych wysłali w ubiegłym roku ok. 3 mld SMS-ów, najwięcej w okresie świąteczno-noworocznym. W najbliższych latach popularne SMS-y mają jednak wypierać wiadomości multimedialne - czytamy w Gazecie Wyborczej.

"W listopadzie zarejestrowaliśmy w naszej sieci 130 mln SMS-ów oraz 15 mln wiadomości wysłanych z bramki internetowej. To daje ponad 30 SMS-ów na użytkownika miesięcznie, o połowę więcej niż przed rokiem" - mówi rzecznik Idei, Jacek Kalinowski. "W grudniu może to być nawet trzy razy większa liczba niż w listopadzie" - dodaje.

To klienci Idei są najbardziej zarażeni SMS-owaniem. Przeciętny użytkownik tej sieci wysyła najwięcej krótkich wiadomości tekstowych. Idea ma bowiem najwięcej klientów bardzo młodych, ale i najmniej zasobnych. Tymczasem ceny SMS-ów we wszystkich sieciach są niższe od cen rozmów telefonicznych (podstawowe ceny SMS-ów to od 24 gr w górę, ale wykupując je hurtem można już zapłacić nawet 5 gr za sztukę).

Niemniej korzystanie z tej formy komunikacji jest dość uciążliwe i socjologowie wciąż zastanawiają się, skąd wziął się fenomen SMS-ów, które sieci komórkowe początkowo traktowały jako usługę marginalną. Czy to tylko objaw panującej głównie wśród młodych mody ("SMS-y są bardziej seksowne"), czy raczej alienacji ludzi, którzy wolą wysłać tekst, niż zdobyć się na bardziej osobistą rozmowę? (jask)

d3f1fkx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3f1fkx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj