Fiat naprawiał starymi częściami
Fiat Auto Poland naprawiał pojazdy tej marki - w ramach gwarancji - częściami używanymi zamiast nowymi. Naruszył tym samym, według Urządu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zbiorowe interesy klientów zmieniając jednostronnie zasady udzielanej gwarancji.
17.08.2004 | aktual.: 17.08.2004 13:52
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że 15 lipca 2002 r. spółka wystosowała pisma do swoich dilerów, w których wskazała na konieczność ograniczenia kosztów przy wykonywaniu napraw gwarancyjnych. Tym samym, zobowiązała ona swoich dilerów do korzystania z części używanych. Mimo tego, do 1 stycznia 2003 r. Fiat Auto Poland nadal w dokumentach gwarancyjnych zapewniał swoich klientów, że podczas naprawy używane będą wyłącznie części nowe.
Zdaniem Urzędu, nieuprzedzając użytkowników samochodów o nowych warunkach Fiat Auto Poland naruszył obowiązek udzielania konsumentom prawdziwej, rzetelnej i pełnej informacji. W trakcie postępowania odrzucono argument spółki, która twierdziła, że jeżeli pojazd był po naprawie sprawny oznacza to, że diler wywiązał się ze swoich obowiązków.
Klienci, którzy przed 1 stycznia 2003 r. nabyli samochody mogą domagać się zatem wykonania naprawy na niezmienionych warunkach tzn. za pomocą wyłącznie nowych części zamiennych. Konsumenci, którym naprawy już dokonano, mogą dochodzić swoich roszczeń wobec Fiat Auto Poland.