Fiat Auto Poland rusza do ataku
Fiat Auto Poland (FAP) zapowiada wprowadzenie w tym roku na rynek nowych aut oraz nowe usługi. W ciągu najbliższych 3 miesięcy na rynek polski trafią cztery nowe lub znacznie odmłodzone modele aut.
10.01.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Chcemy grać w ataku - powiedział w środę prezes Fiat Auto Poland, Massimo Gentilini, pytany o perspektywy firmy w tym roku. Ten atak to m.in. wprowadzenie na rynek w ciągu najbliższych 3 miesięcy 4 modeli aut, wprowadzenie dwuletniej gwarancji bez limitu przebiegu kilometrów oraz coraz dogodniejsze warunki kupna samochodów.
Pierwszy z tych modeli to wytwarzany w Tychach Palio Weekend, który niebawem trafi do sprzedaży. Na luty prezes Gentilini zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży udanego następcy Bravo/Brava czyli Stilo. W marcu natomiast będą dwie premiery. Pierwsza to Albea, zupełnie nowy model samochodu, który ma być następcą Sieny. Jest on jednak dłuższy i szerszy od poprzednika. Auto to wytwarzane jest w Turcji. Kolejna marcowa premiera to nowa wersja Ducato.
Chłonność rynku nowych aut w Polsce w 2002 r. dyrektor handlowy FAP Jose Ramon Soriano ocenił na 315,5 tys. Uważa on, że owe zabiegi przyczynią się do zdobycia przez Fiata 25% polskiego rynku samochodów i utrzymanie na nim pozycji zdecydowanego lidera. W ubiegłym roku marka ta miała 23,8%, a w roku poprzednim czyli 2000 - 27% rynku motoryzacyjnego w Polsce. (kar)