Elektroniczna wojna cenowa
Na wejście do Polski kolejnej sieci wielkich sklepów ze sprzętem RTV i AGD konkurencja odpowiada obniżkami nawet o 75%. A to dopiero początek wojny cenowej - informuje "Gazeta Wyborcza".
Od kilku dni sklepy ogłaszają obniżki. Chcą osłabić kampanię reklamową nowego konkurenta - angielskiej sieci Electro World, która dziś o 6 rano otworzyła na warszawskim Targówku swój pierwszy hipermarket. Do końca 2006 r. powstanie kolejnych siedem sklepów, np. w Jankach pod Warszawą, Gdańsku oraz we Wrocławiu - dodaje gazeta.
Brytyjska sieć na otwarciu spodziewała się minimum 30 tys. klientów. Pierwsi zbierali się pod sklepem już wczoraj rano. Sieć obiecała, że osoby, które będą koczować pod sklepem całą noc, dostaną jedzenie i pomoc lekarską.
Electro World kusi promocjami, m.in. telewizor 29-calowy kosztuje 699 zł, a laptop - 999 zł.
Konkurencja nie próżnuje: gdy wczoraj Electro World ujawnił ceny, w stołecznych radiach pojawiły się reklamy RTV Euro AGD z informacją, że podobny telewizor sprzedaje o 209 złotych taniej - podaje dziennik.
"Gazeta Wyborcza" pisze, iż wczoraj kampanię promocji rozpoczęła też sieć Saturn, a dziś Media Markt.