Dzieci zwabione w sieć
W ubiegłym roku 65% młodych internautów otrzymało propozycję spotkania od osób nowo poznanych w Internecie. Ponad jedna trzecia z nich przystała na taką propozycję - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje, organizatora kampanii społecznej "Dziecko w sieci".
Ankietowani chętnie przesyłają osobom poznanym w Internecie swoje dane osobowe. Spośród badanych dzieci ponad 80% co najmniej raz przekazało komuś w sieci swój adres e-mail, ponad połowa swój numer telefonu, a blisko jedna czwarta adres domowy.
Aż 64% uczestników ankiety przyznało, że otrzymało propozycję spotkania poza Internetem. Młode internautki częściej od swoich kolegów informują o spotkaniach osoby ze swojego otoczenia, jak też udają się na miejsce spotkania z osobą towarzyszącą.
Poczucie zagrożenia związanego z poznawaniem ludzi w sieci jest tym mniejsze, im starsi są respondenci. Jednocześnie z wiekiem rośnie częstotliwość propozycji spotkań poza Internetem, co - jak podkreślają organizatorzy kampanii "Dziecko w sieci" - powinno stać się sygnałem ostrzegawczym dla rodziców i opiekunów użytkowników Internetu w wieku 12-17 lat.
Fundacja Dzieci Niczyje - organizacja pozarządowa o charakterze non-profit - prowadzi akcję "Dziecko w sieci" od 25 lutego. Jej celem jest zapewnienie bezpieczeństwa korzystania z Internetu jego najmłodszym użytkownikom. Wyniki ostatnich badań zostaną wykorzystane do weryfikacji założeń drugiej edycji akcji, planowanej na początek przyszłego roku.