Darmowe reklamy w NBC Universal
Wydaje się, że NBC Universal będzie zmuszona do zaoferowania swoim reklamodawcom darmowy czas reklamowy albo spore rabaty cenowe.
Stacja NBC za emisję reklam mających pojawiać się w przerwach tegorocznej olimpiady w Turynie zainkasowała od reklamodawców około 900 milionów dolarów. Wszystko dzięki temu, że podczas poprzednich olimpiad, NBC zawsze osiągała lepsze wyniki oglądalności od swoich konkurentów, plasując się na pierwszej pozycji.
Tym razem jest inaczej i zanosi się, że w ramach rewanżu kiepskich wyników oglądalności NBC będzie zmuszona do oddania swoim klientom albo darmowego czasu reklamowego, albo zaoferowania im sporych obniżek.
Według ostatnich danych, transmisję olimpiady w Turynie na kanale NBC, w dniu 14 lutego o godzinie 20, oglądało 16,1 miliona amerykańskich widzów. Dla porównania, w tym samym czasie telewizja Fox zgromadziła przed odbiornikami aż 26,3 miliona widzów, dzięki emisji programu „Idol”. Dodajmy, że dzień wcześniej NBC przegrała z ABC emitującym „Gotowe na wszystko”.