Czego turysta unikać powinien
Wybierając oferty biur turystycznych powinniśmy unikać firm proponujących nadzwyczajne usługi za nadzwyczajnie małe pieniądze - radzi prezes Polskiej Izby Turystyki Jan Korsak.
22.07.2002 | aktual.: 22.07.2002 12:35
Super-okazje zawsze powinny wzmagać czujność klientów, można bowiem mieć do czynienia z firmą, która traci płynność finansową - podkreśla Korsak.
Takie firmy próbują wszelkimi sposobami ściągnąć pieniądze z rynku. Zwykle jednak nie odzyskują płynności finansowej, a konsekwencje ponoszą klienci.
Jan Korsak przypomina, że jeśli firma działa legalnie, to powinna mieć zezwolenie właściwego wojewody, co można sprawdzić w urzędzie wojewódzkim. Zaś centralny rejestr zezwoleń jest w Ministerstwie Gospodarki.
Firma powinna mieć też gwarancje finansowe, albo polisę ubezpieczeniową. Dobrze jest, jeśli jest zrzeszona w izbie gospodarczej, na przykład w Polskiej Izbie Turystyki.(mb)