Co Polacy kupują w Internecie?

W 2007 roku już 42% Internautów robiło zakupy w sklepach internetowych, a 21% brało udział w aukcjach. W sieci najczęściej kupowaliśmy odzież i buty, a nie, jak dotychczas, książki - wynika z raportu spółek Money i eCard.

Wśród polskich e-klientów nadal przeważają mężczyźni. Stanowią oni 57% klientów sklepów internetowych i aż 65% uczestników aukcji. Zmienia się to z każdym rokiem, proporcje powoli zmierzają do zrównania się. W 2006 roku wśród kupujących w e-sklepach aż 61% stanowili mężczyźni, a wśród uczestników aukcji było ich aż 68%.

Raport wskazuje, że nadal w Internecie kupuje najwięcej ludzi młodych, ale odsetek starszych e-klientów ciągle rośnie. W 2006 roku tylko 19% klientów sklepów internetowych stanowiły osoby w wieku 40-59 lat. Rok później było ich już 22%. Osoby w tym wieku w Internecie robią zakupy przede wszystkim w e-sklepach, znaczenie rzadziej uczestniczą w aukcjach.

Wśród e-klientów sklepów internetowych nadal najwięcej jest tych, którzy deklarują że nie posiadają żadnych dochodów. Tacy Internauci dominują szczególnie w serwisach aukcyjnych. W ciągu ostatniego roku zwiększył się także udział osób bardzo dobrze zarabiających - i to zarówno wśród klientów sklepów internetowych, jak i uczestników aukcji.

W polskim Internecie w 2007 roku wzrosła sprzedaż on-line wszystkich rodzajów produktów z wyjątkiem oprogramowania komputerowego. Na czołówkę rankingu produktów najczęściej kupowanych on-line wysunęła się odzież i obuwie. W sieci kupuje je prawie 18% Internautów, podczas gdy rok wcześniej było ich niecałe 14%. Sprzedaż książek, choć spadła na drugą pozycję, również zyskała na popularności. W 2006 roku książki kupowało on-line 15,3% użytkowników sieci, a w 2007 roku - 16,6%.

Większe wzrosty odnotowały także kosmetyki oraz sprzęt sportowy i turystyczny. W 2007 roku kosmetyki kupowało on-line 9,5% Internautów, a rok wcześniej - 8,3%. Natomiast popularność sprzętu sportowego i turystycznego wzrosła z poziomu 4,9% do 6%.

Rośnie zainteresowanie internautów produktami niszowymi. W raporcie czytamy także, że 2007 roku 2,75% użytkowników sieci deklarowało, że kupuje on-line artykuły kolekcjonerskie lub hobbystyczne, a 1,4% - instrumenty muzyczne.

Źródło artykułu: WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Były doradca Trumpa oskarżony. Bolton miał ujawnić tajne informacje
Były doradca Trumpa oskarżony. Bolton miał ujawnić tajne informacje
Trump: USA potrzebują swoich Tomahawków
Trump: USA potrzebują swoich Tomahawków
Brytyjski wywiad: Rosja przesuwa jednostki wzdłuż frontu
Brytyjski wywiad: Rosja przesuwa jednostki wzdłuż frontu
Papież: głód w dobie rozwoju nauki i technologii to etyczna aberracja
Papież: głód w dobie rozwoju nauki i technologii to etyczna aberracja
"Zakrapiana biesiada" w hotelu Sejmowym. Polityk KO zaprzecza
"Zakrapiana biesiada" w hotelu Sejmowym. Polityk KO zaprzecza
Zełenski reaguje na rozmowę Trump-Putin
Zełenski reaguje na rozmowę Trump-Putin
Sosnowiecki ksiądz znów nabroił. Biskup apeluje o odwyk
Sosnowiecki ksiądz znów nabroił. Biskup apeluje o odwyk
Wyniki Lotto 16.10.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 16.10.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Emerytka groziła Owsiakowi. Spotkali się przed sądem
Emerytka groziła Owsiakowi. Spotkali się przed sądem
Polityk KO zwieszony. Powodem jest śledztwo
Polityk KO zwieszony. Powodem jest śledztwo
Kreml po rozmowie z Putinem. Było o Tomahawkach
Kreml po rozmowie z Putinem. Było o Tomahawkach
Śmierć lidera Hutich. Zapowiadają odwet na Izraelu
Śmierć lidera Hutich. Zapowiadają odwet na Izraelu