Jak przywitamy Nowy Rok? Prawie 70 % Polaków zadeklarowało, że kupi wódkę - wynika z raportu przygotowanego przez analityków firmy Claritas Polska.
Zwolennikami mocnego alkoholu są przede wszystkim osoby starsze, o najniższym wykształceniu oraz mieszkające w gospodarstwach domowych o niewysokim miesięcznym dochodzie. Najwięcej pije się w centrum kraju oraz Małopolsce i na Śląsku.
Wódkę kupują zarówno mężczyźni jak i kobiety. Mężczyźni kupują ją jednak o wiele częściej. Kobiety wolą słabsze alkohole. Bardzo rzadko kupujemy szampana. Lubi go prawie jedna trzecia Polaków. Jest to jednak trunek nabywany okazjonalnie np. dla uczczenia Nowego Roku, Świąt, narodzin dziecka czy imienin.
Nie zapominamy również o winie, którego popularność zdecydowanie rośnie. Najwięcej miłośników wina mieszka w centralnych i wschodnich regionach kraj. Wśród osób, które zadeklarowały, iż kupują wino często przeważają przedstawiciele gospodarstw o stosunkowo niskich dochodach. Jest to dowód, że do kategorii win, oprócz na przykład ekskluzywnych win francuskich, respondenci zaliczają tanie wina owocowe popularne na Białostocczyźnie i całym Podlasiu.
Claritas Polska jest firmą specjalizującą się w marketingu precyzyjnym, który na podstawie szczegółowych danych o stylach życia i preferencjach konsumenckich umożliwia producentom skierowanie oferty precyzyjnie do potencjalnych klientów.(mon)