Ciszewski PR w programie Global Compact ONZ

Agencja Ciszewski Public Relations poparła Global Compact - program odpowiedzialności społecznej tym samym została przyjęta do grona ponad 3 tysięcy partnerów programu z około 90 krajów.

09.08.2006 08:40

Przystępując do projektu agencja podjęła się m.in.: włączenia zasad propagujących prawa człowieka, standardy pracy, środowisko naturalne i przeciwdziałanie korupcji do misji, strategii rozwoju oraz codziennej działalności firmy, propagowania tych idei przy okazji wystąpień, informacji ogłaszanych przez firmę oraz do corocznych raportów dokumentujących przykłady konkretnych działań świadczących o postępie we wdrażaniu zasad programu.

Georg Kell, Dyrektor projektu Global Compact w biurze Sekretarza Generalnego ONZ w liście do agencji napisał – „Istotą Global Compact jest przeświadczenie, że działalność biznesowa zgodna z zasadami programu pomoże światowej gospodarce we wspólnym osiąganiu celów w zakresie pokoju, międzynarodowej współpracy i rozwoju... Dziękujemy agencji Ciszewski Public Relations za przystąpienie do programu.”

Global Compact to inicjatywa Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych, Kofi Annana, adresowana do przedsiębiorców i przedstawicieli sektora biznesu na całym świecie. Stanowi ona wezwanie, aby w ramach prowadzonej działalności gospodarczej kierować się podstawowymi zasadami z zakresu praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska naturalnego i przeciwdziałania korupcji. Global Compact opiera się na założeniu, iż poprzez stosowanie zasad społecznej odpowiedzialności środowiska biznesowe mogą w znacznym stopniu uczestniczyć w rozwiązywaniu palących problemów gospodarczych współczesnego świata, minimalizować ujemne skutki procesów globalizacji oraz przyczynić się do zrównoważonego wzrostu światowej gospodarki.

„Konsekwentnie staramy się wspierać ideę odpowiedzialnego biznesu. Wszystkim realizowanym przez nas projektom przyświecają zasady Global Compact. W przeszłości wiele razy pracowaliśmy społecznie m.in. z Polską akcją Humanitarną, Komitetem Ochrony Praw Dziecka, w 2001 roku pomagaliśmy powodzianom, zrealizowaliśmy dwie kampanie społeczno-edukacyjne pt. „Zostań w grze” na temat wirusowego zapalenia wątroby. Obecnie prowadzimy ogólnopolską kampanię „Wyślij CV – Ktoś czeka” na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Działamy także na rzecz Filmowego Festiwalu Praw Człowieka Fundacji Helsińskiej. ” – powiedziała Magdalena Nurkiewicz, Prezes Ciszewski Public Relations

Global Compact w Polsce został zaprezentowany w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej w kwietniu 2001 roku. W rezultacie tego spotkania utworzono Komitet Sterujący Global Compact w Polsce. Członkowie Komitetu realizują wspólne projekty, łącząc umiejętności i środki firm członkowskich pod sztandarem Komitetu Sterującego.

W Polsce uczestnikami programu są: A.T.W., ABB, Adecco Poland, BP Polska, Centrum Finansowe Pulawska, Ciszewski Public Relations, DaimlerChrysler Automotive Polska, Danone Polska, Deutsche Bank Polska, Ericsson, Impact Polska, Infovide, ISS Multiservice, Johnson&Johnson Poland, Nestle Polska, Novartis Poland, PKN Orlen, PKO Inwestycje, PricewaterhouseCoopers, Schenker, Shell Polska, Telekomunikacja Polska, Unilever Polska oraz Żak.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)