Alkoholu nie reklamować
37% Polaków uważa, że reklama alkoholu powinna być zakazana, przy czym odsetek zdecydowanych przeciwników reklamy alkoholu nieco spadł w ciągu ostatnich dwóch lat. Nowe przepisy dotyczące reklamy piwa mają tyle samo zwolenników co i przeciwników.
04.07.2003 15:39
O tym, że reklama alkoholu powinna być zakazana jest przekonanych 37% Polaków (dwa lata temu uważało tak 43% respondentów). 12% podziela opinię, że powinna być zakazana, ale tylko w niektórych mediach. Dla 28% reklama alkoholu jest dopuszczalna, o ile nie wykorzystuje skojarzeń z dziećmi i młodzieżą. Dla 23% alkohol to taki sam produkt jak inne, dlatego też nie widzą oni powodów, aby nie mógł być reklamowany.
Najbardziej rygorystyczni są Polacy w przypadku alkoholu wysokoprocentowego – 41% uważa, że reklama alkoholu wysokoprocentowego powinna być całkowicie zabroniona, a jedynie 21% jest zdania, że alkohol wysokoprocentowy powinien być reklamowany bez żadnych ograniczeń.
Najmniej zdecydowanych przeciwników ma reklama piwa – tylko 29%, przy czym Polacy są bardziej przeciwni reklamie piwa bezalkoholowego (33%).
Przeciwne reklamie alkoholu są zdecydowanie częściej kobiety niż mężczyźni. Niechęć do reklam alkoholu rośnie wraz z wiekiem i spada wraz z wykształceniem.
Badanie przeprowadzono między 6 a 10 czerwca 2003 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie.