Świat10% Internautów padło ofiarą oszustw

10% Internautów padło ofiarą oszustw

10% brytyjskich internautów padło w ubiegłym roku ofiarą oszustw w sieci. W rezultacie, każdy z nich stracił przeciętnie 875 funtów - wynika z sondażu firmy YouGet.

Wiele osób nie podejmuje w Internecie podstawowych środków ostrożności. Mniej niż połowa Internautów uważa, że oni sami są w pełni odpowiedzialni za bezpieczeństwo swoich transakcji w sieci.

6% ankietowanych zostało oszukanych podczas robienia zakupów on-line, a 3% podczas korzystania z internetowego banku lub swojej karty kredytowej. Reszta przypadków to inne sytuacje.

Użytkownicy Internetu powinni stosować takie same środki ostrożności, jak podczas transakcji w zwykłych sklepach: nie podawać szczegółów konta bankowego ani kodów - podkreślił Pat McFadden z kancelarii rządu brytyjskiego.

Blisko połowa respondentów nie miała ochrony przed spyware'em, czyli oprogramowaniem szpiegującym to, co robimy w komputerze, m.in. ściągającym nasze dane osobiste.

Jedna piąta ankietowanych przyznała, że zdarzyło im się odpowiedzieć na spam, a 10% kliknęło na link zamieszczony w spamie.

Prawie jedna czwarta badanych twierdzi, że większość haseł używanych przez nich w Internecie pokrywa się.

Ponad trzy czwarte respondentów uważa, że należy wprowadzić w szkołach lekcje na temat bezpieczeństwa w Internecie.

Sondaż na 2400 osobach został przeprowadzony przez YouGet dla Get Safe Online, grupy propagującej bezpieczeństwo w sieci, utworzoną przez brytyjski rząd, policję i firmy prywatne.

Źródło artykułu:PAP
internetoszustwosondaż
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)