'Żubr - to się należy'
To hasło letniej kampanii BTL-owej marki Żubr, która prowadzona jest w wybranych częściach Polski.
Głównym punktem kampanii są akcje charity, w których marka Żubr wspiera inicjatywy pożyteczne i ważne dla lokalnej społeczności. Część dochodów ze sprzedaży każdej butelki lub puszki piwa Żubr jest przeznaczana na wybrane cele, dostosowane do potrzeb konsumentów w danych regionach. Przykładowo pieniądze zebrane wskutek akcji charity prowadzonej przez Żubra w okolicach Lublina w Parku Dąbrowa nad Zalewem Zembrzyckim przeznaczone zostaną na postawienie ławek i sprzątanie ulubionego przez mieszkańców parku. Natomiast w Olsztynie zbiórka pieniędzy przeznaczona zostanie na zarybianie jezior – jeziora Długie oraz Radykajny. Akcje charity są realizowane we współpracy z lokalnymi mediami i przy zaangażowaniu lokalnych władz.
Celem kampanii jest wzrost pozycji piwa Żubr - na rynku lokalnych marek i budowanie wizerunku marki Żubr jako lokalnej marki piwa, bliskiej konsumentowi, która dba o swoich mieszkańców i jest obecna w życiu regionu.
Kampania „Żubr – to się należy” skierowana jest do mężczyzn w wieku ponad 35 lat, z rodziną i dziećmi, posiadających wykształcenie podstawowe lub zawodowe, o niskich dochodach. Działania realizowane są w regionie home market marki Żubr – w okolicach Białegostoku, a także w Lublinie i okolicach, na Warmii i Mazurach oraz w okolicach Elbląga.
Za strategiczną stronę kampanii i jej realizację odpowiedzialna jest agencja marketing services TequilaPolska.
W ramach kampanii, która potrwa do końca września prowadzone są zarówno działania ATL (outdoor, prasa, radio lokalne i telewizja) oraz działania BTL (promocje konsumenckie, akcje charity tj. sponsoring wydarzeń lokalnych, imprez i inicjatyw), prowadzone są również działania do detalistów. Za działania BTL odpowiedzialna jest TEQUILAPolska, ATL realizuje agencja PZL, za zakup mediów odpowiada dom mediowy.