Złote Orły w Zachęcie
Nagrodzone i wyróżnione prace laureatów piątego Ogólnopolskiego Festiwalu Reklamy Złotych Orłów 2002 zaprezentowane wraz z ekspozycją "Sztuka a reklama" można od niedzieli oglądać w warszawskiej Zachęcie.
"Dorobek Złotych Orłów pod względem artystycznym pokazuje jak niezwykle mocne są związki pomiędzy reklamą, a sztuką. Sztuka wykorzystywana jest w reklamie i odwrotnie; reklama wtórnie przetworzona staje się dziełem sztuki" - powiedział na otwarciu wystawy prezes Złotych Orłów Paweł Sosnowski.
Cztery pojemniki na segregowanie śmieci z napisami "plastik", "szkło", "papier" oraz "nienawiść" ustawione przed wejściem do muzeum otwierały ekspozycję. Projekt ten, nazwany "Miłość zamiast nienawiści" stał się zdobywcą nagrody za najlepszą reklamę społeczną.
Na wystawie zaprezentowano nagrodzone i wyróżnione reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe i inne. Rekordzistą tegorocznego przeglądu było ogłoszenie jednej z firm motoryzacyjnych - prasowa reklama "Opus Magnum", która zdobyła trzy statuetki Złotego Orła, w tym Grand Prix i nagrodę ministra kultury.
Z okazji piątego jubileuszu festiwalu pierwszy raz zorganizowano równoległą wystawę pod tytułem "Sztuka a reklama". Znalazły się tu m.in. prace wykorzystywane w reklamach lub powstałe na zamówienie w celach promocyjnych.
Instytucja Złote Orły działająca pod hasłem "Wy tworzycie reklamę, my dajemy historię" powstała w 1998 roku w celu promowania polskiej reklamy i jej twórców. Nagrody są przyznawane m.in. w kategoriach: reklama filmowa, drukowana, radiowa.
Ekspozycja zatytułowana "Dwie wystawy" będzie otwarta do 23 lutego. (mag)