Zanim pojawi się tabloid
Spadek sprzedaży największych dzienników ani
wzrost ich mniejszych rywali nie doprowadziły do przetasowań na
rynku ogólnopolskiej prasy - pisze "Rzeczpospolita". Według dziennika, to może się zmienić, gdy pojawi się nowy gracz -
bulwarowe pismo, tzw. tabloid, przygotowywany przez Axel Springer
Polska.
13.08.2003 | aktual.: 13.08.2003 07:35
Planowany na początek jesieni debiut polskiej wersji "Bild Zeitung" może się opóźnić o trzy miesiące (ale nastąpi w tym roku).
"Naszemu konkurentowi zamierzamy zgotować wiele przykrych niespodzianek" - piszą szefowie Agory, wydawcy "Gazety Wyborczej", która szykuje swój tabloid. Nowy naczelny "Super Expressu" Mariusz Ziomecki zapowiada, że dziennik ten będzie walczył z konkurentami. Z kolei "Rzeczpospolita" wprowadzi we wrześniu nowy dodatek - stołeczny.
Największe dzienniki zanotowały w pierwszym półroczu spadek sprzedaży. Lider rynku "GW" straciła w stosunku do pierwszego półrocza ub.r. 2,9% nakładu, "Super Express" miał 13,8% spadku. Najmniej straciła "Rz" - 0,7% i jako jedyna z największych dzienników zanotowała 0,8% wzrostu sprzedaży w drugim kwartale br. Rosła natomiast sprzedaż pism specjalistycznych - informuje "Rz".