Zaniedbana edukacja medialna
Obszar edukacji medialnej jest w Polsce zaniedbany - wynika z raportu sporządzonego na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przez zespół prof. Wiesława Godzica, kierownika katedry Mediów Audiowizualnych w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego.
_ Obszar edukacji medialnej - przez co rozumie się wiedzę na temat mediów elektronicznych (telewizji, wideo oraz komunikowania przy użyciu komputerów), ich środków wyrazów, tendencji rozwojowych oraz sposobów rozumienia ich wytworów przez użytkowników i umiejętności korzystania z nich - jest w Polsce zaniedbany, a realizowane programy nie gwarantują poprawy sytuacji_ - piszą autorzy raportu.
Według nich, _ nie zostało upowszechnione wśród osób decydujących o kształcie oświaty, wśród nauczycieli, a także wśród polityków przekonanie, że edukacja medialna stanowi konieczny i bardzo ważny fragment edukacji całego społeczeństwa.
_ Wyniki raportu posłużą jako materiał do dyskusji podczas zaplanowanej przez Krajową Radę na październik ogólnopolskiej konferencji na temat edukacji medialnej - powiedział przewodniczący KRRiT, Juliusz Braun (reb)
12.07.2000 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika