Yahoo lepsze od Google
Po raz pierwszy w historii Google straciło na rzecz Yahoo pozycję
lidera w raporcie American Consumer Satisfaction Index (ACSI)
przygotowywanym co roku przez Uniwersytet w Michigan.
Poziom satysfakcji użytkowników Yahoo zanotował wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym o 3,9 procenta do 79 na 100 mozliwych punktów (przed rokiem 76 punktów). Tymczasem wskaźnik Google spadł o 3,7 procenta do poziomu 78 punktów (przed rokiem 81 punktów).
Największy wzrost w tegorocznym rankingu stał się udziałem wyszukiwarki Ask.com, której poziom satysfakcji zwiększył się o 5,6 procenta do poziomu 75 punktów (przed rokiem 71 punktów). Tyle samo punktów zdobyła wyszukiwarka MSN Search firmy Microsoft, która zanotowała wzrost o 1,4 procenta (przed rokiem 74 punkty).
Najwyższy spadek - o 9,5 procenta - zanotował AOL. Poziom satysfakcji użytkowników tego portalu zmniejszył się w ciągu roku z 74 do 67 punktów.
Z kolei poziom satysfakcji użytkowników biorąc pod uwagę cały sektor e-business, który ACSI definiuje jako wyszukiwarki, portale i serwisy informacyjne, zanotował spadek z 76,5 do 75,2 punktu.