Wizerunek sieci handlowych

Wpierw zakupy, potem wrażliwość. Wybierając super- lub hipermarket tylko 1 na 10 Polaków uznaje odpowiedzialność handlowca (np. wobec pracowników) za rzeczywiście ważne kryterium.

Według raportu „Wizerunek sieci handlowych” przygotowanego przez firmę On Board PR w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, tylko 9% Polaków wymienia odpowiedzialność wśród najważniejszych cech super- i hipermarketów. Listę najważniejszych cech marketów otwiera jakość produktów i obsługi (49% wskazań) oraz uczciwość wobec klientów (42%). Wśród cech, które Polacy najbardziej cenią wśród sieci super- i hipermarketów są też fachowość, kompetencja obsługi oraz klimat i miła atmosfera.

„Liczba doniesień prasowych na temat oskarżeń sklepów o złe traktowanie pracowników nie przekłada się wprost na postawy klientów” – komentuje Norbert Kilen z On Board PR – „Wnioski? Na przykład zła atmosfera wokół Wal-Mart i ich relacji z pracownikami wcale nie musi rzutować na ew. powodzenie biznesowe tej sieci w Polsce. Z drugiej strony, każde podejrzenie niskiej jakości może wyrządzić znacznie więcej szkód”

Raport wskazuje, że kryzysy dotyczące relacji marketów ze swoimi pracownikami rzutują negatywnie na reputację całej branży handlowej. Na pytanie o uczciwość super- i hipermarketów wobec pracowników, aż 64% Polaków odpowiada negatywnie. Jeśli chodzi o inne branże, Polacy nie są tak surowi w ocenach.

„Większość Polaków uważa, że sieci handlowe nie są uczciwe w stosunku do zatrudnionych w nich osób” – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Łagodniejsze oceny w grupie pracowników branży handlowej mogą jednak sugerować, że rzeczywistość jest lepsza niż wskazują obiegowe opinie”

„Odpowiedzialne prowadzenie biznesu powinno zwiększać przewagę konkurencyjną” – dodaje Norbert Kilen z On Board PR – „Tymczasem okazuje się, że rynek marketów w świadomości klientów zlewa się w jedną całość. Następuje niebezpieczne uśrednienie – reputacja większości firm cierpi z powodu postępowania kilku innych. Z PR-owego punktu widzenia oznacza to potrzebę edukacji społecznej, budowania postaw świadomej konsumpcji.”

Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Źródło artykułu: WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Kolejny skandal na Ukrainie. Ujawniono grupę przestępczą wśród deputowanych
Kolejny skandal na Ukrainie. Ujawniono grupę przestępczą wśród deputowanych
Sztorm uderzył w Norwegię. Paraliż w kraju
Sztorm uderzył w Norwegię. Paraliż w kraju
Francja zadrwiła z Rosji. Nagranie hitem sieci
Francja zadrwiła z Rosji. Nagranie hitem sieci
Martwy 18-latek przed dyskoteką. Nowe informacje od policji
Martwy 18-latek przed dyskoteką. Nowe informacje od policji
Alert RCB w Wielkpolsce. Zawyją syreny
Alert RCB w Wielkpolsce. Zawyją syreny
Zełenski leci do Trumpa. Start z Rzeszowa
Zełenski leci do Trumpa. Start z Rzeszowa
Kwaśniewski zabrał głos ws. Ukrainy. "Dla nich to tragedia"
Kwaśniewski zabrał głos ws. Ukrainy. "Dla nich to tragedia"
Nalot dronów na Kijów. Szokujące nagranie ze stolicy Ukrainy
Nalot dronów na Kijów. Szokujące nagranie ze stolicy Ukrainy
Niemal 70 samochodów. Gigantyczny karamobol w Japonii
Niemal 70 samochodów. Gigantyczny karamobol w Japonii
Poszukiwanie dwóch osób na Motławie. Fałszywy alarm
Poszukiwanie dwóch osób na Motławie. Fałszywy alarm
Atak w północnym Izraelu. Dwie ofiary śmiertelne, trwa operacja IDF
Atak w północnym Izraelu. Dwie ofiary śmiertelne, trwa operacja IDF
Negocjacje ws. pokoju. Zełenski, Trump i przywódcy z Europy
Negocjacje ws. pokoju. Zełenski, Trump i przywódcy z Europy