Wakacje pod lipą
Blisko 60% biur podróży stosuje nieuczciwe praktyki wobec klientów - wynika z kontroli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inspektorzy przyjrzeli się pracy 229 organizatorów imprez turystycznych - pisze "Gazeta Pomorska".
10.07.2003 | aktual.: 10.07.2003 06:06
"Kontrole trwały od kwietnia do czerwca. Stwierdziliśmy nieprawidłowości u 135 podmiotów - poinformowała rzecznik UOKiK Alina Urban. To jest u 59% badanych.
Na Kujawach i Pomorzu skontrolowano 31 organizatorów turystyki. Nieprawidłowości stwierdzono u 16% badanych. "Ta statystyka nie jest do końca wiarygodna, ponieważ nie sprawdziliśmy jeszcze wszystkich biur - podkreślił Aleksander Barczewski z bydgoskiej Delegatury UOKiK. Robimy to sukcesywnie i na pewno dotrzemy wszędzie" - dodał.
Jednym z najbardziej powszechnych przykładów nieprzestrzegania umowy jest program wycieczki, który m.in. przewiduje zakwaterowanie w hotelu o wysokim o standardzie, położonym - według katalogu - przy plaży itp. Tymczasem uczestnicy otrzymują hotel o niższym standardzie, daleko od morza, a czasami nawet w innej miejscowości.