W stronę konsumenta
Masz problem z reklamacją? Otrzymujesz niezliczoną ilość niezamówionych ofert? Nie pamiętasz, jakie prawa ci przysługują ani do kogo zwrócić się o pomoc? Na te i inne pytania odpowie program konsumencki, który z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawi się 6 września na antenie TVP 2.
01.09.2004 10:08
Głównymi celami, jakie postawili sobie realizatorzy cyklu, jest podniesienie świadomości polskich konsumentów, co do przysługujących im praw, możliwości ich egzekwowania, a także popularyzacja właściwych wzorców konsumpcji. Emisja audycji pt. Konsument rozpocznie się 6 września i potrwa do końca roku.
Z programu konsumenci będą mogli dowiedzieć się, jak radzić sobie z konkretnymi problemami w sklepach, bankach czy zakładach usługowych. W audycji będzie miejsce na poradnictwo, interwencje oraz edukację. W tych przypadkach szczególną rolę odgrywać będą rzecznicy konsumentów, przedstawiciele UOKiK oraz pozarządowych organizacji konsumenckich. Ponadto rolą Urzędu będzie przedstawianie kierunków zmian prawa konsumenckiego i regulacji dotyczących konkurencji w Polsce, a także wyjaśnianie zagadnień związanych z integracją europejską.
Tematyka programu koncentrować się będzie wokół zagadnień związanych z ochroną ekonomicznych interesów konsumentów korzystających m.in. z usług finansowych, telekomunikacyjnych, wysyłkowych, turystycznych, handlu elektronicznego, ale także z bezpieczeństwem zdrowotnym najsłabszych uczestników rynku.
Pierwsze odcinki poświęcone zostaną szeroko rozumianej reklamie, ochronie najmłodszych konsumentów, ubezpieczeniom komunikacyjnym, nieruchomościom oraz jakości towarów i usług. Założeniem jest, aby audycje docierały do jak najszerszego grona odbiorców. Stąd w każdym odcinku, obok rozmów ze specjalistami i felietonów przedstawiających realne problemy i sytuacje, pojawi się sonda uliczna oraz wyniki badań rynkowych. Będzie też miejsce na elementy humorystyczne: zaprezentowane zostaną fragmenty starych polskich komedii filmowych oraz skecze w wykonaniu Kabaretu Moralnego Niepokoju. Ponadto po każdym programie przez godzinę na pytania telewidzów dotyczące konkretnych problemów odpowiadał będzie ekspert.