Ustawą w reklamy

Przedstawiciele Komisji Nadzoru Finansowego zapowiadają, że najpóźniej do końca tego półrocza przedstawią projekt ustawy, która będzie regulowała sposób reklamowania instytucji finansowych.

KNF już wcześniej przyglądał się reklamom Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, teraz zaczyna sprawdzać reklamy banków.

Powód - szef Komisji jest zdania, że materiały promocyjne nie zawsze w sposób rzetelny informują o ryzykach związanych np. z zaciągnięciem kredytu.

Oprócz tego KNF zamierza przyjrzeć się umowom, jakie banki podsuwają swoim klientom - prawnicy Komisji sprawdzą, czy nie ma tam zapisów naruszających interesy konsumentów. Bankowcy do tych zapowiedzi podchodzą dość spokojnie.

Prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz twierdzi, że zdaje sobie sprawę ze stopnia skomplikowania bankowych umów, ale jednocześnie przekonuje, że dużą winę ponoszą tu regulacje prawne.

Specjalne komórka, która w KNF będzie odpowiedzialna za sprawdzenie umów z bankami, ma powstać w przyszłym miesięcu.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)