Urzędnicze świadectwo dojrzałości
324 pracowników korpusu służby cywilnej przystąpiło w sobotę do egzaminu na urzędnika mianowanego służby. Jest to trzecie postępowanie kwalifikacyjne pod rządami nowej ustawy o służbie cywilnej.
28.07.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Szef Służby Cywilnej min. Jan Pastwa mówił na sobotniej konferencji prasowej, że o status mianowanego urzędnika służby cywilnej mogą się ubiegać pracownicy SC z minimum dwuletnim stażem, posiadający wyższe wykształcenie i poświadczoną certyfikatem znajomość języka obcego.
Egzamin składa się z trzech części. Kandydaci muszą uporać się z testem psychologicznym, pracą pisemną oraz testem sprawdzającym ich wiedzę z zakresu m.in. zagadnień administracji, ekonomii i zagadnień konstytucyjnych.
Wśród tegorocznych zdających najwięcej jest pracowników ministerstw, głównie z MSZ oraz resortów gospodarki i sprawiedliwości. Są również pracownicy administracji terenowej m.in. z urzędów wojewódzkich i skarbowych. Więcej jest kobiet niż mężczyzn, przeważają osoby między 30 a 50 rokiem życia. (ajg)