UPC: telewizja cyfrowa od maja
Operator kablowy UPC Polska, który w maju planuje wprowadzić
komercyjnie telewizję cyfrową, chce do końca 2008 roku udostępnić
ją 85 proc. swoich klientów - poinformował w czwartek prezes UPC
Polska Simon Boyd.
28.03.2008 08:00
"Pod koniec 2008 roku 85 proc. klientów naszej sieci będzie miało dostęp do tej usługi cyfrowej" - powiedział dziennikarzom Boyd.
Oferta cyfrowa UPC Polska pojawi się już w maju pojawi się w Warszawie, a następnie w Katowicach, Wrocławiu, Krakowie i Opolu.
- Wyróżnia nas największy na rynku pakiet kanałów w HD. Zakładamy, że będzie ich między 7-10 - powiedział wczoraj Jarosław Pijanowski, szef marketingu i sprzedaży UPC Polska. Wśród nich są Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD, HBO HD, TVN HD, National Geographic Channel HD, History Channel HD.
Ofertę programową wprowadzanej platformy cyfrowej podzielono na dwie kategorie. Pakiet Select (74 kanały) - większość z nich znana jest z oferty UPC. W pakiecie dostępne są także dwa kanały w wysokiej rozdzielczości TVN HD i National Geographic Channel HD. Pakiet Max - tam ponad 100 kanałów - w tym TVN HD, National Geographic HD i History Channel HD. Jest możliwość zakupu kanałów Premium (oferta C+, HBO, Cinemax). Wszyscy użytkownicy otrzymują dodatkowo 19 kanałów radiowych.
UPC oferuje 3 dekodery (Mediaboxy). Dwa z nich zawierają nagrywarkę PVR. Najdroższy ma możliwość odbierania kanałów w HD. Najtańszy abonament to 65 zł, najdroższa 100 zł miesięcznie.
- Nowością na rynku jest aplikacja Red Button, czyli dodatkowe treści informacyjne, jak w przypadku serwisu pogodowego EuroNews, emitowane bezpośrednio przez nadawcę - mówił Pijanowski.
Usługa Self Care daje możliwość zamawiania wszystkich produktów oferowanych przez UPC, nie tylko tych telewizyjnych, ale też telefonicznych i internetowych.
W przyszłym roku UPC zaprezentuje VOD (Video On Demand).
W zasięgu UPC znajduje się obecnie 2 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach. Na koniec 2007 roku nadawca miał ponad milion abonentów telewizji kablowej, 300 tys. użytkowników internetu i 110 tys. klientów usługi telefonicznej.