Uparta Warta, łagodne PZU
Rzecznik Ubezpieczonych podsumował skargi
składane na towarzystwa: likwidacja szkód majątkowych szwankuje
szczególnie w Compensie, a PZU ma do swoich klientów stosunek
bardziej życzliwy niż konkurencja - informuje "Gazeta Prawna".
04.01.2006 05:45
Spośród największych towarzystw majątkowych tylko PZU i Allianz mają niższy wskaźnik udziału liczby skarg w stosunku do udziału w rynku. W pozostałych firmach jest znacznie gorzej. Klienci powinni uważać, ubezpieczając się w Compensie - towarzystwo, które ma 2,1 proc. udziału w rynku, odpowiada aż, za 7 proc. skarg.
W Compensie w ostatnim czasie znacznie pogorszyła się jakość likwidacji szkód - mówi Krystyna Krawczyk, dyrektor w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych. Z informacji wpływających do rzecznika wynika, że szwankuje terminowość wypłat odszkodowań, częściej pojawiają się odmowy i ograniczenia wysokości wypłat.
Sporo problemów dostarcza Warta. Trafia do niego więcej skarg niż wynosi udział w rynku tej firmy. Poza tym Warta uparcie broni swojego stanowiska, odsyłając ze spornymi sprawami do sądu. Tak dzieje się na przykład w kwestii obniżania odszkodowania o ubytek wartości części, co oznacza obniżenie odszkodowania o określony procent w zależności od wieku pojazdu.
Właśnie praktyki Warty zainspirowały rzecznika do wystąpienia z pytaniem do Sądu Najwyższego, czy są one zgodne z prawem. Ta firma zaniża wskaźnik pozytywnie załatwionych spraw, który wynosi 33%. Okazało się, że statystykę zawyża z kolei PZU, które częściej niż pozostałe towarzystwa idzie na rękę klientom. Firma przyjmuje np. argumenty o trudnej sytuacji klienta - pisze "Gazeta Prawna". (PAP)