'Twoja opinia ma znaczenie'
"Kto pójdzie na wybory - czy Polacy wiedzą, że ich opinia ma znaczenie" - nowa inicjatywa Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku.
22.09.2005 08:32
Inicjatywa ta ma na celu aktywizację respondentów poprzez zachęcenie ich do uczestnictwa w badaniach opinii i rynku.
Program ma za zadanie wzmocnienie publicznego zaufania do badań rynku i opinii oraz wyjaśnienie roli, jaką odgrywają one we współczesnym społeczeństwie oraz gospodarce, a także zachęcenie Polaków do licznego uczestnictwa w badaniach poprzez zobrazowanie wpływu, jaki ich wyniki wywierają na otaczającą rzeczywistość.
Jest to przedsięwzięcie bez precedensu w skali europejskiej. Dotychczas podobna inicjatywa była realizowana jedynie w Stanach Zjednoczonych.
W ramach programu 'Twoja opinia ma znacznie' rozdanych zostanie milion ulotek zachęcających do uczestnictwa w badaniach opinii i rynku. Uruchomiona została także witryna internetowa http://www.twoja-opinia.pl/, której zadaniem jest przedstawienie w przystępny sposób podstawowych informacji na temat badań opinii i rynku.
Do programu Twoja opinia ma znacznie przystąpiły wszystkie firmy należące do OFBOR, realizujące badania, w których występuje osobisty kontakt ankietera z respondentem. W programie uczestniczy 19 renomowanych instytutów badawczych, które łącznie badają co roku blisko 4 miliony osób.
Sygnatariusze programu:
4P research mix, ACNielsen, AGB Nielsen Media Research, ABR SESTA, ARC Rynek i Opinia, ASM - Centrum Badań i Analiz, BSM - Pracownia Badawcza, CBOS, CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej, Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, Expert Monitor, GfK Polonia, IQS and QUANT Group, Mareco Polska, Pentor Instytut Badania Opinii i Rynku, PBS, MillwardBrown SMG/KRC, Synovate, TNS OBOP.