TVP zbada product placement

Sponsoring użyczeniowy to określenie stosowane w odniesieniu do
product placement, który obecnie jest w Polsce zakazany. Zmieni się
to jednak, gdy nasz kraj dostosuje prawo do znowelizowanej pod
koniec maja dyrektywy UE pozwalającej na płatne lokowanie produktów
w programach telewizyjnych.

Telewizja Polska już przygotowuje się do tych zmian i zamierza przeprowadzić badania, których celem badań będzie m.in. identyfikacja obszarów oddziaływania sponsoringu użyczeniowego, określenie stopnia jego zauważalności i ocena udziału konkretnych marek w programie telewizyjnym.

Jak tłumaczy nam Kazimierz Piekarz, dyrektor ds. marketingu i rozwoju biznesu
w Biurze Reklamy TVP, projekt ma odpowiedzieć na pytania, jakie są korzyści i zagrożenia dla produktu, marki i producenta, który wykorzystuje sponsoring użyczeniowy, dla programu, w którym jest stosowany oraz dla widzów stykających się z takim przekazem.

Badanie zostaną zrealizowane metodą wywiadów fokusowych wśród osób oglądających cztery programy TVP: "SmaczneGo!", "Kuchnia z Okrasą", "Dwie strony medalu" i "M jak miłość". Uczestnikami projektu będą mieszkańcy miast powyżej 50 tys., w wieku od 16 do 49 lat, posiadający wykształcenie średnie i wyższe oraz dochody w wysokości średniej krajowej liczonej na rodzinę.

Badanie opracuje i przeprowadzi firma badawcza wyłoniona w przetargu. Do Biura Reklamy TVP wpłynęły w sumie 3 oferty, w tym jedna po czasie. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty w przyszłym tygodniu.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)