Trzeba więcej dobrych firm
Wielu przedsiębiorstwom udaje się każdego
roku zwiększyć sprzedaż i poprawić swoją pozycję rynkową. Czasem
wystarczy jeden dobry kontrakt czy nieoczekiwane zamówienie.
Osiąganie przez kilka lat z rzędu 20-, a nawet 30-proc.
dynamiki wzrostu to już raczej nie dzieło przypadku - pisze
publicysta "Rzeczpospolitej" Krzysztof Bień.
Zdaniem Bieni, spełnienie obu cech naraz - dynamicznego wzrostu i efektywności - nie jest rzeczą łatwą. W komentarzu "Trzeba więcej dobrych firm" publicysta nawiązuje do uroczystości przyznania 20 najszybciej i jednocześnie najefektywniej rozwijającym się przedsiębiorstwom polskiej gospodarki statuetki Dobra Firma 2003.
Aby gospodarka naprawdę zaczęła się szybciej rozwijać, firm takich trzeba nam jednak znacznie więcej - pisze komentator. W największym stopniu zależy to od warunków, w jakich działają przedsiębiorcy, w tym wysokości podatków i innych obciążeń oraz czasu traconego na pokonywanie biurokratycznych barier. Gdyby było ich mniej, Dobrych Firm mogłoby być znacznie więcej - konkluduje autor komentarza.