Trwa dobra passa BMW
Nowe BMW Mini (Fot. BMW)
Mimo kryzysu w branży motoryzacyjnej, niemiecki BMW zamierza utrzymać dotychczasowe, bardzo wysokie zresztą, tempo wzrostu produkcji i sprzedaży swych samochodów.
Szef sprzedaży koncernu z Monachium Michael Ganal powiedział, że tak jak w pierwszych pięciu miesiącach, również w cały 2001 roku BMW odnotuje 9-procentowy wzrost sprzedaży. Koncern zamierza sprzedać w tym roku rekordową liczbę samochodów - około 900 tysięcy, a więc około 80 tysięcy więcej niż w poprzednim roku.
BMW liczy, że tak znaczny wzrost sprzedaży osiągnie między innymi dzięki wprowadzeniu na rynek od września nowego Mini. W tym roku z taśm produkcyjnych ma zjechać 35 tysięcy tych aut. Do roku 2003 roczna produkcja w brytyjskich zakładach BMW w Oxfordzie ma wzrosnąć do 100 tysięcy sztuk. Mini jest jedyną marką, jaką koncern z Monachium zachował sobie po sprzedaży brytyjskiego Rovera.