Triumf agencji G7
Ogólnopolski Konkurs Reklamy Złote Orły - znamy już laureatów.
12.12.2005 06:30
Na tegoroczna edycję Złotych Orłów nadesłano 343 zgłoszenia. Jury nominowało do nagród 101 prac z 27 agencji. Przyznano 48 wyróżnień, 28 Złotych Orłów, w tym Grand Prix w działach Druk, Film i Kampania. Nagrodę specjalna tegorocznej edycji Złotych Orłów otrzymał Kabaret Mumio. Nagrodę dla Agencji Reklamowej Roku otrzymało G7, które tylko o jeden punkt wyprzedziło agencje PZL w rankingu zdobywców Złotych Orłów i wyróżnień tegorocznej edycji konkursu.Laureaci Konkursu reklamy Złote Orły 2005 KAMPANIE
Kampania multimedialna:
Złoty Orzeł: G7, PTC Heyah „ Eksterminacja simloków”Wyróżnienie: G7, PTC Heyah „Bajki” G7, PTC Heyah „Wajcha w dół” G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”nominacja: PZL, Kompania Piwowarska „Dog in the Fog”
Kampania filmowa:
Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel „Filmy Plusa” G7, PTC Heyah „Wajcha w dół”
Kampania drukowana:
Złoty Orzeł: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Mogłeś zapomnieć”
DRUK
Odzież:
wyróżnienie: Ad Fabrika FCB, Be! „Be”
Motoryzacja:
Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Pięciolinia”Wyróżnienia: DDB Warszawa, Nissan „Biedronki” S4, Goodyear/Dunlop „Modlitwa”nominacja: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Piłka tenisowa” Publicis: Renault „100 lat”
Finanse:
Złoty Orzeł: Brain, ING Bank Śląski „Teraz nie”nominacja: Brain, ING Bank Śląski „Stary bank”
Napoje:
nominacja: DDB Warszawa, Kompania Piwowarska – Tyskie „Tyskie Japonia”
Żywność:
Złoty Orzeł: DDB Warszawa, Unilever – Knorr „Para”
Higiena i zdrowieZłoty Orzeł: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Łóżko”wyróżnienie: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Pies”nominacja: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Drzwi”
Rozrywka, kultura, nauka:
Złoty Orzeł: Ad Fabrika FCB, Instytut Adama Mickiewicza „Młode kino polskie”wyróżnienie: Scholz&Friends Warszawa „Test Rorschacha”
Dom, biuro, środowisko:
wyróżnienie: Paralotna, Nikon „Poczuj obraz”
Usługi:
Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Restauracja Vega „Kabaczek, burak”nominacja: Scholz&Friends Warszawa, Hupało&Wolf Hairdesign „Skalp”
Telekomunikacja:
Złoty Orzeł: G7, PTC Heyah „Autobus I” G7, PTC Heyah „Wajcha obniżona”nominacja: G7, PTC Heyah „Toaleta męska” G7, PTC Heyah „Toaleta damska” G7, PTC Heyah „Autobus II” G7, PTC Heyah „Playboy” G7, PTC Heyah „Żabi Król” G7, PTC Heyah „Elf”
Media:
wyróżnienie: DDB Warszawa, Gazeta Wyborcza „Klasyka, kolekcja XIX w.”
RADIO
Dom, biuro, środowisko:
Wyróżnienie: Publicis, Hewlett Packard „Spadochron”
Usługi:
Złoty Orzeł: Publicis, British Airways „Hong Kong”wyróżnienie: Publicis, British Airways „Mucha”Publicis, British Airways „Brydż”
Telekomunikacja:
wyróżnienie: G7, PTC Heyah „Jaś i Małgosia”G7, PTC Heyah „Śpiąca Królewna”
FILM
Motoryzacja:
nominacja: Publicis, Ranault „100 lat”
Finanse:
Złoty Orzeł: Brain, ING Nationale Nederlanden „Gdyby”wyróżnienie Brain, ING Bank Śląski „Ja bym zagrał”Brain, ING Bank Śląski „Mi się mylą”nominacja: PZL, PKO Bank Polski „Gazeta”
Napoje:
Złoty Orzeł: PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Wichura”wyróżnienie: Just, Grupa Żywiec „Prawie jak Żywiec” PZL, Kompania Piwowarska – Żubr „Towarzystwo”
Żywność:
wyróżnienie: PZL, Felix „Zrób to lepiej” Publicis, Nestle-Winiary „Lizak”
Rozrywka, kultura, nauka:
wyróżnienie: PZL, Totalizator Sportowy „Śmierć kliniczna”
Telekomunikacja:
Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel S.A. „Myjnia” G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”wyróżnienie: PZL, Polkomtel S.A. „Kopytko” PZL, Polkomtel S.A. „Kontrola” G7, PTC Heyah „Rowerzysta” G7, PTC Heyah „Kanalarz” G7, PTC Heyah „Lejdi” G7, PTC Heyah „Czerwony Kapturek”
Media:
nominacja: Henyo Behrendt, Radio Złote Przeboje „Koncert”
KATEGORIE SPECJALNE
Reklama społeczna:
wyróżnienie: TBWA, AMS „Ryby, Zasiłek, Duch, Im szybciej” Euro RSCG Warszawa, World Associstion of Newspapers „Don’t Shoot Back” nominacja: Ad Fabrika FCB, Fundacja Rodzić po ludzku „Kajdanki, Knebel, Kaftan” Euro RSCG, World Wildlife Found „Detox”
Promocja regionów:
wyróżnienia: Just, Urząd Miasta Poznań „Wir Warten Auf Die Echten Berliner” Ad Fabrika FCB, Urząd Miasta Kraków „Hotel”
Reklama korporacyjna:
wyróżnienie: Schwartz, TVP S.A. „Oprawa TVP 1”
Reklama własna:
Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Ztudio „Typowy mailing”wyróżnienie: Ad Fabrika FCB „Big Idea”nominacja: S4 „Wielkanocne króliczki” Ad Fabrika FCB „O Jezu!”
Ilustracja:
nominacja: PZL, Tetley Polska „Clipper”
Slogan:
Złoty Orzeł: PZL, Totalizator Sportowy „Wygrana pada od kul”wyróżnienie: PZL, Felix „Matka natura, ojciec Felix”nominacja: PZL, Kompania Piwowarska – Żubr „Na ten czas swojski”
Humor:
Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel S.A. „Kopytko”wyróżnienie: PZL, Totalizator Sportowy „Kawały” BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Pies”
Twórcze Użycie Mediów
Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Nie sprzedam”shotrlista: TBWA Warszawa, Masterfoods – Pedigree „Opona” PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Psyszły na świat”
Salon Odrzuconych
nominacja: Publicis, Nestle – Winiary „Kaczki”
Wydarzenie promocyjne
wyróżnienia: PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Spacer z niewidzialnym psem” A1, Nokia Polska „Nokia w Koneserze” INTERACTIVE
Banner:
wyróżnienie: Zentropy Partners, Nestle Polska – Nescafe Frappe „Megawiatrak” Zentropy Partners, Microsoft „WSS Inte Litex”
Serwis www:
Złoty Orzeł: Engine, Americanos „Serwis Americanos”wyróżnienie: Odeon, „Serwis Odeon”nominacja: Opcom.pl, Big Star „Big Star jesień-zima 2005/2006”Byss, Carlsberg Polska „serwis Carlsbergville”Artegence, Kompania Piwowarska – Redd’s „Serwis Redd’s go!”
Prezentacja na CD:
wyróżnienie: Artegence, Mobile Entertainment Europe „Xyber Mech”
DESIGN
Wizerunek firmy:
wyróżnienie: Definition Design, Silvair „System identyfikacji wizualnej”Artegence, Gameleons „System identyfikacji wizualnej”
Wydawnictwa korporacyjne:
wyróżnienie: Scholz&Friends Warszawa: Bema Plaza Business Park
Opakowania:
wyróżnienie: Brand Nature Access, ZT Kruszwica „opakowanie margaryny Manuel”
Direct Mail:
Złoty Orzeł: Proximity Poland, Komputer Świat: Piszę do Pana list
Materiały POS:
Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz: Lodówka
Materiały promocyjne:
wyróżnienie: White Cat Studio, Comme de Garcons/Guerilla Stores „Zaproszenie na zamknięcie sklepu”
Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego: Ad Fabrika FCB, Instytut Adama Mickiewicza „Młode kino polskie”
Grand Prix Film:G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”
Grand Prix Druk:Złoty Orzeł: DDB Warszawa, Unilever – Knorr „Para”
Grand Prix Kampania:PZL, Polkomtel „Filmy Plusa”
Agencja RokuG7
Nagroda specjalna:Kabaret Mumio
Złotym Orłom 2005 towarzyszył otwarty konkurs „Oswoić Pałac” zorganizowany we współpracy z PKiN-em oraz Biurem Promocji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Na konkurs należało zgłaszać projekty, które mogą być wydane w formie kartek pocztowych. Technika dowolna. Dowolny też sposób przedstawienia wizji PKiNu. Ważne, by była własna i oryginalna. W konkursie mógł brać udział każdy twórca, który nie ukończył 27 roku życia. Na konkurs napłynęło 60 zgłoszeń. Jak się okazało„Oswoić Pałac” można przy pomocy dowcipu, ironii, sentymentalnie i romantycznie lub poważnie i wzniośle; artystyczną deformacją oraz dowolnymi technikami artystycznymi. Jury w składzie: Agata Passent, publicystka; Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor Biura Promocji Miasta; Lech Isakiewicz, prezes PKiN; Piotr Kowalczyk, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Scholz & Friends; Andrzej Świetlik, fotograf, wybrało 11 prac godnych uwagi i nominowało je do nagród. W rezultacie przyznano jedną nagrodę główną „Młodego Orła”, którą otrzymała Agnieszka
Kirzanowska-Osińska z Gdańska i trzy wyróżnienia, które trafiły do Marty Karpińskiej z Warszawy, Agaty Rackiej z Warszawy i Magdaleny Jaskułowskiej z Wrocławia. Najlepsze prace zostaną wydane w formie pocztówek i rozprowadzone po całej Polsce przez firmę Puzzle Media. Wręczenie nagród odbędzie się 9 grudnia podczas gali wręczenia nagród konkursu reklamy Złote Orły 2005.