Tour de Pologne w TVP
12 września rozpoczyna się 62. Tour de Pologne, który znalazł się w prestiżowej kategorii wyścigów kolarskich - UCI Pro Tour.
Transmisję z rywalizacji 20 najlepszych drużyn świata będzie można oglądać na trzech antenach Telewizji Polskiej – TVP1, TVP3 i TV Polonia.
Relacja z liczącego 8 etapów wyścigu będzie się rozpoczynać każdego dnia w Jedynce. 12 września – o 13.56, 13 września – o 13.55, 14 września – o 13.57, 15 września – o 14.00, 16 września – o 14.23, 17 września – o 14.59, 18 września – o 11.48.
Informacje o wyścigu znajdą się w „Kronikach”, emitowanych w TVP1 (późnym wieczorem) i TVP3 (o 17.40, 18 września o 23.03 – gościem w studiu TVP3 Wrocław będzie dyrektor TdP Czesław Lang), a także w stałych programach informacyjnych: „Sport” (TVP1) o 19.55, „Sport telegram” (TVP2) o 22.30, „Kurier sportowy” (TVP3) o 22.55 oraz w ramach „Sport flash” (TVP3) o 6.40, 7.40, 8.40 i 9.40.
Transmitowanie Tour de Pologne będzie dużym przedsięwzięciem organizacyjnym. Cała ekipa będzie liczyła ok. 100 osób. Wśród nich będą m.in.: Tamara Czyż-Kasperek (producent), Andrzej Kunze (kierownik produkcji), Tomasz Jaroński i Krzysztof Wyrzykowski (komentatorzy), Alina Markiewicz i Piotr Sobczyński (reporterzy), Maciej Kurzajewski (studio), Paweł Paterek (wydawca), Michał Regulski (podwydawca), Dariusz Kamiński i Rafał Sory (realizatorzy wizji).
W realizacji transmisji tradycyjnie uczestniczyć będzie 18. osobowa ekipa z Francji odpowiedzialna za przekaz obrazu z dwóch motocykli i helikoptera (drugi helikopter będzie wykorzystywany do przekazu sygnału telewizyjnego).
Po raz pierwszy transmisję z wyścigu przeprowadzi Telewizja Interaktywna iTVP. Na stronach www.itvp.pl przekaz dostępny będzie codziennie od godziny 14.00 do zakończenia wyścigu. Partnerem transmisji jest INTERIA.PL. Na stronach www.itvp.pl internauci będą mieli do wyboru transmisję antenową lub dodatkowy przekaz z kamer z helikoptera i motocykli. Obie transmisje będą realizowane bez przerwy, przez cały czas trwania danego etapu. Ponadto iTVP udostępni na swoich stronach na bieżąco uzupełniane statystyki wyników, codzienne kroniki z kolejnych etapów wyścigu oraz liczne dodatkowe materiały audio-video.
Telewizja Polska tradycyjnie ufunduje nagrodę „Fair Play” dla zawodnika wyróżniającego się najbardziej koleżeńskim zachowaniem podczas wyścigu. Dzięki staraniom Biura Marketingu i Promocji TVP po raz pierwszy poprzez odpowiednią oprawę będzie podkreślony fakt, że telewizja publiczna jest współorganizatorem wyścigu. Na finałowej rundzie każdego etapu znajdą się 4 balony z logo TVP1 (antena ta jest oficjalnym patronem medialnym) i ok. 20 banerów z logo Jedynki. Na kilka godzin przed wjazdem kolarzy na metę 5 hostess będzie rozdawało gadżety TVP. BMiP przygotowało na trasę wyścigu 35 tys. baloników z logo TVP1, 8 tys. baloników z logo iTVP, 25 tys. chorągiewek z logo TVP1 i 10 tys. czapeczek z logo TVP1. W kolumnie reklamowej jadącej pół godziny przed peletonem z głośnika zamontowanego na samochodzie TVP będzie można słuchać informacji o nowych propozycjach programowych telewizji publicznej - informuje biuro prasowe TVP.