Tele2 naruszyło prawo
Konsumenci mają prawo wiedzieć, z ilu bezpłatnych minut połączeń telefonicznych skorzystali - uznał Prezes UOKiK.
13.06.2006 06:27
W wyniku interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tele2 wycofało się z niedozwolonych prakty, podano w komunikacie.
Urząd przeanalizował dwie oferty Tele2. Pierwsza -„dobry wieczór i weekend” daje możliwość korzystania z bezpłatnych połączeń w dni powszednie w godz. 18-8 oraz w weekendy i święta. Z drugiej oferty – uprawniającej do darmowych rozmów w soboty - mogą korzystać osoby mające podpisaną ze spółką umowę na rok.
Jak ustalił UOKiK w toku postępowania administracyjnego, spółka nie informowała konsumentówo wykorzystanych przez nich bezpłatnych połączeniach. Wraz z fakturą przesyłała zbiorcze dane. Nie wyszczególniano ilości jednostek rozliczeniowych oddzielnie dla połączeń płatnych i bezpłatnych.W związku z tym klienci, chcąc uzyskać pełną i niewprowadzającą w błąd informację, musieli zwracać się o przesłanie szczegółowego, płatnego wykazu rozmów.
W ocenie UOKiK, opisana powyżej praktyka naruszała interes ekonomiczny konsumentów i jako taka nie powinna być stosowana przez Tele2. W wyniku prowadzonego przez Urząd postępowania spółka zmieniła swoją politykę i od 10 lutego br. konsumenci są informowani prawidłowo, tzn. na fakturze odrębnie wykazywane są połączenia płatne i odrębnie połączenia bezpłatne - podano w komunikacie UOKiK.