Technologiczna ekspansja Vectry
Vectra rozpoczęła szeroko zakrojoną akcję wdrażania w swoich sieciach Vectratel - telefonii stacjonarnej opartej na technologii cyfrowej.
Do końca listopada usługi triple play - telefon, internet i telewizja z jednego gniazdka antenowego będą w piętnastu miastach Polski. Kolejnymi inwestycjami tego operatora w nowoczesne technologie będą call center oraz nowy system billingowy.
Wdrażanie Vectratel ozpoczęto wiosną tego roku. Pierwszymi abonentami, mogącymi korzystać z usługi byli mieszkańcy Olsztyna i Białegostoku. We wrześniu telefonia cyfrowa została udostępniona w Ostródzie. Od listopada z Vectratel będą mogli korzystać mieszkańcy kolejnych 12 miast, głównie z rejonu południowej i wschodniej Polski. Wdrożenia usługi będą miały miejsce w Radomiu, Kielcach, Skarżysku Kamiennej, Wrocławiu, Legnicy, Wałbrzychu, Rzeszowie, Zabrzu, Miasteczku Śląskim, Świętochłowicach, Tarnowskich Górach i Rudzie Śląskiej.
"Tak spektakularna seria wdrożeń w krótkim odstępie czasu oznacza ogromne przyśpieszenie w udostępnianiu triple play kolejnym abonentom. To nasza odpowiedź na rosnące zainteresowanie kompleksowością usług. Co więcej, mamy zamiar nadal systematyczne rozszerzać zasięg funkcjonowania nowej usługi. W wielu naszych sieciach równolegle prowadzimy prace przygotowawcze, mające na celu uruchomienie infrastruktury technicznej, która pozwoli na sprawne działanie telefonii cyfrowej" - wyjaśnia Tomasz Żurański, prezes Vectra SA.
Rozszerzanie działalności o nowe usługi wiąże się z kolejnymi inwestycjami technologicznymi Vectry, którymi są nowy system billingowy oraz call center. Obie inwestycje mają zacząć funkcjonować w 2006 r. Dzięki ich wprowadzeniu możliwa stanie się znaczna poprawa jakości obsługi abonentów.
"Nowe usługi wymagają dostosowania całego zaplecza związanego z przetwarzaniem informacji i szybkim dostępem do danych. System kompleksowej obsługi abonenta, który świetnie funkcjonował, gdy oferowaliśmy tylko pakiety telewizyjne i internetowe, może nie być wystarczająco wydolny w obliczu wprowadzenia telefonii oraz w niedalekiej perspektywie czasu - telewizji cyfrowej. Chcąc sprostać wyzwaniom związanym z rozwojem usług i umacnianiem samej pozycji Vectry na rynku, niezbędne stały się inwestycje w nowoczesne technologie, tym bardziej, że w przyszłości planujemy wdrożenia kolejnych usług multimedialnych" - mówi prezes Żurański.
Nowoczesne call center wraz z centrum bilingowym powstanie w nowym kompleksie biurowym Vectry w Gdyni i będzie liczyło ok. 60 stanowisk. Dzięki systemowi billingowemu przyśpieszeniu ulegną procedury związane z obiegiem dokumentów, przetwarzaniem informacji, a zwłaszcza księgowaniem danych o wpłatach. Ponadto abonenci będą otrzymywali rachunki za wszystkie usługi, z jakich korzystają, na jednej fakturze. W dalszej kolejności planowane jest wprowadzenie dostępu do danych abonentów przez Internet za pomocą e-BOKów.