Szerokim pasmem do sukcesu w Internecie
W końcu czerwca br. na całym świecie z szybkiego Internetu korzystało ponad 123,3 mln użytkowników, o 55% więcej niż rok wcześniej. W czerwcu br. było w naszym kraju ok. 410 tys. użytkowników szerokopasmowego Internetu, z czego ok. 275 tys. korzystało z technologii ADSL. Rok wcześniej z ADSL korzystało w Polsce 36 tys. internautów. W Warszawie, w Giełdzie Papierów Wartościowych, trwa konferencja na temat rozwoju Internetu szerokopasmowego.
Obserwatorzy rynku internetowego uważają, że to właśnie szerokopasmowy dostęp do Sieci będzie stymulował jej rozwój, w tym rozwój rynku multimediów, e-rozrywki, e-learningu, e-marketingu, e-commerce, nowych mediów, iTV.
Z całą pewnością bez szybkiego dostępu nie będzie w Internecie bardziej atrakcyjnych usług i treści, a bez atrakcyjnej treści nie będzie wielkiego zapotrzebowania na szerokopasmowy dostęp. W związku z tym współpraca operatorów i dostawców treści oraz komunikacyjnych rozwiązań dla biznesu będą się w 2005 r. jeszcze bardziej zacieśniać.
Celem grudniowego "TMT Executive Seminar" jest wskazanie segmentów rynku internetowego, które w roku 2005 i w latach kolejnych będą najszybciej się rozwijały. Wśród prelegentów są przedstawiciele takich firm, jak KPMG, Telefonia Dialog, HotPunkt, TVP, Comtica, iPlay.pl, ATM, Onet.pl, Wirtualna Polska, eCard, ClickAd.
Cykliczne spotkania branży TMT pod nazwą "TMT Executive Seminar" organizowane są przez MCI Management S.A. i BiznesNet.pl S.A. Całodzienne konferencje propagują ideę biznesu wykorzystującego zaawansowane technologie oraz Internet. Celem organizatorów jest integracja środowiska przedsiębiorców oraz zapoznanie ich z wieloma istotnymi aspektami prowadzonej lub planowanej działalności.
Dyskutowane będą najbardziej atrakcyjne modele biznesowe w czterech bokach tematycznych:
- Rozwój oferty dostępu szerokopasmowego – DSL/cable/Wi-Fi
- Nowe modele biznesowe związane z broadbandem – iTV, VoD, MoD
- Strategie na rynkach nowych mediów i rozrywki
- Rozwój rynku e-commerce oraz e-marketingu.