Szafa... słucha!
Mieszkańcy Radomia będą mogli osobiście zgłaszać pomysły i uwagi odnośnie idei i sposobu promocji swojego miasta. Urząd Miejski w Radomiu przygotował dla nich specjalną szafę, w której można nagrać komentarze.
Niecodzienny mebel, drewniana szafa dwudrzwiowa z zamontowanym systemem nagraniowym, od dziś przez kilka dni będzie stać przez Urzędem Miejskim na ulicy Żeromskiego. Akcja jest częścią trwających prac nad zbudowaniem Strategii Marki Miasta Radomia. Przewrotne nawiązanie do szafy z "Misia" Stanisława Barei jest działaniem zamierzonym i przekornym.
Projekt Strategia Marki Miasta Radomia zakłada duże zaangażowanie mieszkańców w proces tworzenia koncepcji, dlatego przedsięwzięcie "Szafa" umożliwia mieszkańcom nagranie anonimowo opinii o mieście i władzach Radomia oraz o wszystkim, czym chcą się podzielić z UM i społecznością lokalną. Chcemy, aby mieli oni wpływ na kształt przyszłej strategii miasta, aby czuli się jej współtwórcami - powiedział Andrzej Kosztowniak, Prezydent Radomia. Najciekawsze i najcenniejsze wypowiedzi zostaną umieszczona na stronie www.zmieniamyradom.pl w formie plików mp3. Nagrania posłużą także, jako materiał do analizy podczas prac nad strategią Marki Miasta Radomia.
Akcja ma charakter happeningowy. Jej celem jest zaangażowanie mieszkańców w tworzenie koncepcji promocji miasta. Radomianie będą mieli okazje wyrazić opinie na temat miejsca swojego zamieszkania, jego potrzeb, atutów, braków, czy ciekawostek.
Obok drzwi szafy znajduje się przycisk, po naciśnięciu którego można nagrać swoją wypowiedź. Mikrofon umieszczono na zewnątrz, więc nie ma potrzeby wchodzenia do środka mebla. Przechodniów do rejestrowania swoich uwag będzie zachęcać animator. Zebrane opinie zostaną uwzględnione w trakcie prac nad strategią.
Projekt "Szafa" jest najbardziej spektakularną akcją skierowaną do mieszkańców w celu włączenia ich w tworzenie strategii. Od 8 lipca trwają prace nad marką Radomia. Agencja DEMO Effective Launching, która jest odpowiedzialna za stworzenie koncepcji, chce wspólnie z mieszkańcami wypracować cel, do którego miasto będzie zmierzać, stąd pomysł "Szafy". Ponadto trwają konsultacje społeczne, przeprowadzane są ankiety, ogłoszono konkurs multimedialny "Młodzi Duchem szukają Ducha Miasta", stworzono dedykowaną przedsięwzięciu stronę internetową.
Akcja "Szafa" rozpoczęła się w piątek 4 września przed Urzędem Miejskim przy ul. Żeromskiego. Kilka słów o idei "Szafy" powiedział Prezydent Andrzej Kosztowniak, który także był pierwszym, kto nagrał swoją wypowiedź do szafy. W ślad za prezydentem nagrało się także kilkoro przechodniów.
Rozpoczynając pracę nad własną marką, Radom włącza się w ogólnopolski trend. Coraz częściej miasta polskie inwestują w zbudowanie marki miejsca. Inicjatywa ma nie tylko pomóc w przyciągnięciu kapitału inwestycyjnego czy turystów, ale i sprawić, żeby mieszkańcy poczuli się lepiej w swoim mieście i byli z niego dumni.