PolskaŚwięta spychane do rangi handlowej reklamy

Święta spychane do rangi handlowej reklamy

Arcybiskup Henryk Muszyński zaprotestował przeciwko eliminowaniu symboli bożonarodzeniowych z życia publicznego. Metropolita gnieźnieński skrytykował też spychanie Świąt jedynie do rangi handlowej reklamy.

25.12.2004 | aktual.: 25.12.2004 16:03

Podczas pasterki w bazylice archikatedralnej w Gnieźnie arcybiskup Muszyński skrytykował próby eliminowania symboli bożonarodzeniowych takich jak szopka, choinka czy kolędy. Mówił, że dawno zastąpiono już prawdziwego, historycznego św. Mikołaja - biskupa i pasterza starożytnej miejscowości Mirra w Azji Mniejszej, który słynął z wyjątkowej dobroci - krasnalkami reklamującymi Coca-Colę.

Święty Mikołaj przestał być sobą i stał się postacią reklamową, symbolem biznesu - powiedział arcybiskup Muszyński. Hierarcha tłumaczył, że jest to strata dla całej ludzkości i każdej rodziny, a zwłaszcza dla dzieci, którym tak bardzo potrzeba przykładów dobroci.

Zobacz także
Komentarze (0)