Świat ubiera się w Internecie
Przebojem internetowego handlu na świecie
nie jest już elektronika, ale odzież. Na jej zakupy klienci e-sklepów wydają obecnie najwięcej. Ekspansję w sieci planują już
polscy producenci ubrań - pisze "Rzeczpospolita".
28.05.2007 | aktual.: 28.05.2007 07:24
Na odzież w e-sklepach wydano w ub. roku na świecie 18,3 mld dolarów, podczas gdy na komputery i programy - 17,2 mld USD. Specjaliści zapowiadają, że jeszcze w tym roku co dziesiąty dolar wydany na kupno odzieży trafi do amerykańskich sklepów internetowych. A przychody e-sklepów z handlu ubraniami sięgną 22 mld dolarów.
W Polsce także zaczyna być widoczne zainteresowanie zakupami odzieży przez Internet. W naszym kraju działa już 230 e-sklepów z ubraniami, z tym że na ogół są to placówki niewielkie, a połowa z nich handluje bielizną. Na razie trudno jeszcze znaleźć witryny znanych polskich producentów odzieży, ale i tu sytuacja zmienia się na korzyść.
O ile jeszcze przed dwoma laty 6,62% internautów w Polsce deklarowało zakup odzieży i obuwia przez Internet, o tyle w roku minionym ten odsetek wzrósł do 12,39%. Więcej osób (14,23%) kupowało w Internecie tylko książki, filmy i płyty - podaje "Rzeczpospolita".