ŚwiatSupermarkety walczą o klienta; na tanie alkohole

Supermarkety walczą o klienta; na tanie alkohole

Cztery największe supermarkety w Wielkiej Brytanii rozpoczęły już cenową wojnę o klientów. Zaczęto od obniżenia cen najpopularniejszych alkoholi.

Supermarkety walczą o klienta; na tanie alkohole
Źródło zdjęć: © AFP | Paul Barker

05.12.2011 | aktual.: 05.12.2011 16:05

Dla sklepów rozpoczął się już gorący okres przedświąteczny. W celu maksymalnego zwiększenia obrotów handlowych, cztery najbardziej liczące się na rynku sieci supermarketów postanowiły obniżyć ceny popularnych alkoholi.

Dziennik "Metro" porównał wczorajsze ceny czterech wybranych alkoholi i okazało się, że aż trzy z nich najtaniej można kupić w supermarketach ASDA i Morrisons. Dla przykładu: butelka 0,7l Baileys Irish cream kosztuje w obu sklepach tylko 10 funtów, podczas gdy w Tesco 11 funtów, a w Sainsbury's - 12. Podobnie jest ze szkocką whisky Famous Grouse (0,7l) - ASDA i Morrisons ustaliły cenę za butelkę na 12 funtów, w Tesco kupimy ją za 12,35, a w Sainsbury's za 13,19 funtów.

Jak podkreślają managerowie sklepów, klienci coraz częściej porównują ceny w różnych sklepach. I nie chodzi tu jedynie o napoje alkoholowe, ale przede wszystkim o produkty spożywcze. Trudna sytuacja ekonomiczna zmusza wiele osób do zakupów z ołówkiem w ręku i poszukiwania półek z tańszymi niż zazwyczaj towarami będącymi w promocji lub przecenionymi.

(A.C.)

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)