"Super Express" na sprzedaż
ZPR mogą do końca roku sprzedać udziały w wydawcy "Super Expressu", firmie Media Express.
13.09.2005 09:14
"Zainteresowanych nabyciem udziałów w Media Express jest kilku inwestorów, branżowych i finansowych. Przeprowadzają oni obecnie swoje analizy" - powiedział PAP Zbigniew Benbenek, największy akcjonariusz ZPR.
Na pytanie czy tylko ZPR będą sprzedawać udziały w Media Express, czy z inwestycji tej wyjdzie także szwedzka grupa Bonnier, Benbenek odpowiedział:
"Każdy wariant jest możliwy. Może tylko my wyjdziemy z tej inwestycji i grupa Bonnier zostanie. Możliwa jest również wspólna sprzedaż. Umówiliśmy się na początku tego procesu, że nie ma ograniczeń i każde rozwiązanie jest możliwe. Jeśli uznamy, że najlepszym rozwiązaniem dla gazety jest to, aby zewnętrzny inwestor ją kupił, to razem wyjdziemy".
Po 50 proc. udziałów w Media Express Sp. z o.o. mają ZPR-y oraz grupa Bonnier.
Według wcześniejszych informacji wśród podmiotów zainteresowanych kupnem wydawcy "Super Expressu" była Agora.
Jednak od kilku tygodni na rynku prasowym krążą plotki, że Agora chce w czwartym kwartale tego roku wprowadzić na rynek zupełnie nowy, lżejszy w treści od "Gazety Wyborczej", wysokonakładowy dziennik.
"Super Express" zajmuje obecnie trzecią pozycję na rynku dzienników ogólnopolskich. Jednak wprowadzenie przez Axel Springer tabloidu "Fakt" osłabiło jego pozycję i zmniejszyło sprzedaż.
Według danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy w lipcu średnia sprzedaż "Super Expressu" wyniosła 209.715 egzemplarzy.
Liderem pozostał "Fakt" ze sprzedażą 514.649 egzemplarzy. Drugą pozycję zajmuje "Gazeta Wyborcza" ze sprzedażą na poziomie 431.049 egzemplarzy.