Sukces akcji "Dajesz pracę"
Kupujemy polskie - ponad 97% wzrost sprzedaży produktów oznaczonych znakiem "Dajesz pracę".
16.11.2005 06:26
Pierwsze wyniki akcji sprzedażowo - edukacyjnej "Ogólnopolskie dni produktu polskiego" organizowanej w październiku we wszystkich hipermarketach TESCO zostały podsumowane. Średni wzrost sprzedaży produktów wyróżnionych znakiem "Kupując polskie produkty - dajesz pracę" osiągnął 97%. Wyniki potwierdzają, że odpowiednie oznaczenie polskiego pochodzenia produktu może stać się doskonałym elementem zwiększającym konkurencyjność rynkową.
II edycja "Ogólnopolskich dni produktu polskiego" została zorganizowana we wszystkich hipermarketach Tesco Polska w październiku. Na czas akcji ponad 400 produktów zostało wyróżnionych znakiem "Kupując polskie produkty - dajesz pracę". Fundacja Dajesz Pracę PL, organizator akcji, zweryfikowała i sprawdziła wszystkie z produktów pod kątem ich kraju pochodzenia. Sprzedaż wybranych 30 produktów biorących udział w akcji wzrosła średnio o 97% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. Do takiego wyniku przyczyniła się m.in. komunikacja wewnątrz i na zewnątrz hipermarketów Tesco, która przypominała konsumentom o tym, jak ważne jest kierowanie się w swoich decyzjach krajem pochodzenia producenta.
"Wyniki akcji z jednej strony potwierdzają chęć konsumentów do kupowania polskich produktów, lecz z drugiej, ilustrują jak bardzo problematyczne w trakcie codziennych zakupów jest zidentyfikowanie takich produktów - mówi Jakub Marczyński, przedstawiciel Fundacji Dajesz Pracę PL. - "Znak 'Kupując polskie produkty - dajesz pracę' jest jedynym wyraźnie rozpoznawalnym znakiem istniejącym na rynku, który w sposób rzetelny weryfikuje pochodzenie producenta. 51% Polaków deklaruje znajomość naszego logotypu (źródło: Omnibus, TNS OBOP, 20-23.05.2004), co zostało potwierdzone wynikami sprzedaży podczas akcji. Nasz znak na opakowaniu daje 100% gwarancję tego, że produkt został wyprodukowany w Polsce, zaś koszty związane z jego produkcją pozostały w naszym kraju".
Program "Dajesz Pracę" - korzyści dla konsumentów i producentów"Producent, który stara się przystąpić do programu "Dajesz Pracę", po przesłaniu wszelkich niezbędnych dokumentów i pozytywnej akceptacji wniosku, może liczyć na wyróżnienie swojego produktu znakiem "Kupując polskie produkty - dajesz pracę". Wyróżnienie dotyczy zawsze konkretnego produktu, nigdy zaś marki, producenta czy koncernu" - tłumaczy Marczyński - "Program ma na celu identyfikowanie produktu, nie producenta". Dzięki takiemu mechanizmowi, produkty biorące udział w akcji odniosły sukces. Niekiedy był to sukces spektakularny, np. lider wstępnych badań sprzedażowych - folia aluminiowa Paclan - zanotowała ponad 160% wzrost sprzedaży, a kolejny produkt - Olej Kujawski - wzrost 157%.
"Produkcja Naszych wyrobów odbywa się w całości i wyłącznie w Polsce ze składników (surowców) pochodzenia polskiego. Produkty CMJ plasowane są w wysokim segmencie jakościowym dla wymagającej i dobranej klienteli" - stwierdza Zbigniew Jakimowicz, Prezes Zarządu Cukiernii Mistrza Jana - "Wiemy, że naszymi polskimi produktami możemy poszczycić się już bez przeszkód nie tylko na polskim rynku, ale i na rynkach zagranicznych. Naszym zdaniem powinno być więcej takich akcji, w których promowane będą produkty rodzimych producentów"
"Szczególnie dobre wyniki sprzedażowe, jakie udało się osiągnąć firmie Wawel SA w ramach wspólnej akcji z Tesco pokazują potencjał programu "Kupując polskie produkty, dajesz pracę". Kampania wraz z połączeniem z dodatkowym wsparciem w punktach sprzedaży może przynieść wymierne korzyści producentom" - mówi Robert Okoński, przedstawiciel firmy WAWEL, której produkty przekroczyły 120% wzrostu sprzedaży.
"Zdecydowaliśmy się na wzięcie udziału w akcji "Kupując polskie produkty dajesz pracę", ponieważ idea tego przedsięwzięcia jest zgodna z naszym kierunkiem działania. Jako firmie z polskimi korzeniami zależy nam na uświadomieniu naszym klientom, iż ich decyzje zakupowe maja istotny wpływ na rozwój rynku pracy w naszym kraju i zwiększa możliwość rozwoju polskich producentów" - mówi Dorota Krąkowska, Szef działu Marketingu firmy Paola.