'STOP wariatom drogowym'

21 czerwca ruszyła druga edycja kampanii prewencyjnej firmy PZU - 'STOP wariatom drogowym'.

Jej celem jest budowanie wśród kierowców świadomości, że na drodze każdy jest skłonny do nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych zachowań oraz przekonanie ich do zmiany postaw. Tegoroczna kampania obejmie telewizję, radio, prasę, internet, reklamę zewnętrzną oraz eventy. Kampania jest elementem szeroko zakrojonych działań PZU na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Wysoka liczba ofiar wypadków drogowych w Polsce to już epidemia. Co roku ginie w nich ponad 5 tysięcy osób – to tak jakby z mapy kraju znikała jedna wioska. Najwięcej wypadków co roku zdarza się w miesiącach wakacyjnych, dlatego właśnie teraz, gdy rozpoczynają się letnie wyjazdy, PZU uruchamia drugą edycję kampanii „STOP wariatom drogowym”.

Celem tegorocznej edycji kampanii jest zmiana postaw i zachowań na drodze poprzez uzmysłowienie kierowcom, że:

· każdy przejawia czasem zachowania „wariata drogowego”, dla których zwykle szukamy błahych usprawiedliwień;

· często pozornie niegroźne zachowania na drodze (przejazd na żółtym świetle, niewielkie przekroczenie prędkości) są społecznie akceptowane, podczas gdy powinny być jednoznacznie piętnowane,

· pierwszym krokiem do poprawy bezpieczeństwa na drogach jest przyznanie się każdego kierowcy przed sobą do takich zachowań i próba ich eliminacji u siebie, a potem u innych.

Kampania rozpocznie się od emisji spotów telewizyjnych, które będzie można zobaczyć w głównych stacjach ogólnopolskich. Reklamy telewizyjne to cykl historii ukazujących różne sytuacje życiowe, w których nierozważne zachowanie na drodze może prowadzić do utraty tego, co dla każdego człowieka najcenniejsze. Spoty wskazują także, że konsekwencje naszego zachowania na drogach dotyczą nie tylko nas – kierowców - ale przede wszystkim innych ludzi, w tym naszych bliskich. Elementem wyróżniającym filmy jest narrator – to kierowca, który analizuje, jakby z perspektywy czasu, powody, dla których jego zachowanie podczas prowadzenia samochodu doprowadziło do wypadku. Nie widzimy jego skutków – widzowie sami domyślają się jak to się skończyło. Spoty kończą się wezwaniem: „Wariat drogowy jest w każdym z nas. Nie pozwól by kierował Tobą”! - czytamy w informacji PZU przesłanej wortalowi Wirtualnemedia.pl.

Przekaz tegorocznej edycji kampanii został w tym roku skonstruowany tak, aby skłonić kierowców do przyznania się do tego, że wariat drogowy jest w każdym z nas. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego zależy od wielu czynników, ale najważniejszym z nich jest zmiana zachowań jego uczestników.

Kampanii telewizyjnej będzie towarzyszyć reklama w radiu oraz reklama zewnętrzna przy głównych trasach i w największych miastach. W galeriach handlowych zorganizowane zostaną eventy, podczas których hostessy będą zbierały podpisy poparcia dla kampanii. Podpisy będą także zbierane na stacjach benzynowych, na których pojawią się również specjalne naklejki z logo kampanii na dystrybutorach.

Ważnym elementem tegorocznej edycji kampanii „STOP wariatom drogowym” będzie serwis internetowy, zawierający wiele porad dotyczących tego, jak zwalczyć w sobie zachowania wariata drogowego oraz artykuły na temat bezpiecznej jazdy. Internauci będą mogli za pośrednictwem serwisu wymieniać opinie na temat swoich zachowań na drodze i tego jak je zmieniać. Najciekawsze wypowiedzi zostaną opublikowane w reklamach prasowych. Kampanię ATL i BTL realizuje Agencja Just, za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starlink, serwis internetowy kampanii tworzy MAD Multimedia.

Badania skuteczności pierwszej edycji kampanii „STOP wariatom drogowym” zrealizowane przez Instytuty Pentor i SMG/KRC, pokazały, że z przekazem reklamowym kampanii bezpośrednio zetknęło się ponad 64% ogółu społeczeństwa i aż 73% kierowców. Ponad 50% osób zapamiętało hasło kampanii. Badania jakościowe pokazały także, że Polacy pozytywnie ocenili zastosowaną w kampanii kreację.

Hasło kampanii zostało ocenione jako spójne z ideą kampanii. Ponad 88% badanych stwierdziło, że określenie „wariat drogowy” to właściwe określenie dla kierowcy jadącego niebezpiecznie. Ponad 88% badanych podobało się hasło „Stop wariatom drogowym” dla kampanii piętnującej kierowców stanowiących zagrożenie dla innych. Z danych Wydziału ds. Ruchu Drogowego Biura taktyki Zwalczania Przestępczości KGP wynika, że w okresie wakacyjnym roku 2005, czyli w czasie realizowana kampanii, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2004 w większości województw liczba wypadków drogowych zmalała blisko o 205 wypadków, o 133 osoby zmniejszyła się liczba rannych, a o 18 osób zmalała liczba zabitych w wypadkach drogowych.

Kampania „STOP wariatom drogowym” jest ważnym elementem działalności prewencyjnej PZU, której podstawa to działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach tych aktywności, PZU współpracuje z Policją, ITS, Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi organizacjami społecznymi. Firma realizuje także takie ogólnopolskie programy jak „Bezpieczna szkoła z PZU” i współorganizuje akcje związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, np.: As bezpieczniej jazdy, Narodowy test na Prawo Jazdy, Bezpieczne powroty. Potwierdzeniem zaangażowania PZU w tym obszarze było niedawne podpisanie przez firmę Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Wg "Rzeczpospolitej" ubiegłoroczna kampania odbywała się w tych samych miesiącach. Akcja kosztowała 9 mln zł , w tym na zakup reklamy zewnętrznej wydano 3,6 mln zł.

Źródło artykułu: WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Rosja przygotowuje eskalację na wschodzie NATO? Ekspert ostrzega
Rosja przygotowuje eskalację na wschodzie NATO? Ekspert ostrzega
Doradca Zełenskiego chce, by Europa współfinansowała ukraińską armię
Doradca Zełenskiego chce, by Europa współfinansowała ukraińską armię
Rosja rozszerza rejestr "terrorystów". Wzrost liczby nieletnich
Rosja rozszerza rejestr "terrorystów". Wzrost liczby nieletnich
"Potężny i śmiertelny cios". USA uderzyły w Nigerii
"Potężny i śmiertelny cios". USA uderzyły w Nigerii
Senior zginął pod okienkiem drive-thru. "Dziwny wypadek" w USA
Senior zginął pod okienkiem drive-thru. "Dziwny wypadek" w USA
Niger nie wpuści żadnego Amerykanina. To efekt decyzji Trumpa
Niger nie wpuści żadnego Amerykanina. To efekt decyzji Trumpa
Wyniki Lotto 25.12.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 25.12.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Młody strażak nie żyje. Koledzy oddali mu hołd
Młody strażak nie żyje. Koledzy oddali mu hołd
Niemcy zostały w tyle. Oporny rozwój cyfryzacji
Niemcy zostały w tyle. Oporny rozwój cyfryzacji
Zabójstwo 16-latki z Mławy. Jest decyzja sądu ws. podejrzanego
Zabójstwo 16-latki z Mławy. Jest decyzja sądu ws. podejrzanego
Nietypowa kradzież w Teksasie. Zdemolowali sklep, zgubili bankomat
Nietypowa kradzież w Teksasie. Zdemolowali sklep, zgubili bankomat
Kompletnie pijany wsiadł za kółko. W porę zareagowali inni kierowcy
Kompletnie pijany wsiadł za kółko. W porę zareagowali inni kierowcy