Trwa ładowanie...
d33rc8f
Starcom
02-07-2007 06:44

Starcom i Microsoft identyfikują osoby unikające reklam

d33rc8f
d33rc8f

Projekt badawczy, zaprezentowany podczas Festiwalu Reklamowego w Cannes, ma na celu zidentyfikowanie konsumentów świadomie stroniących od komunikacji marketingowej i stworzenie narzędzi, które pomogą marketerom dotrzeć do tych osób z przekazem - podano w komunikacie.

- Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu okazało się, że jedna trzecia osób w wieku 17-35 lat deklaruje, że nigdy nie zwraca uwagi na reklamę - powiedziała Kate Sirkin, wiceprezes wykonawczy i globalny dyrektor ds. badania mediów Starcom MediaVest. - Mamy nadzieję, że dzięki temu badaniu będziemy mogli lepiej dopasowywać komunikację i efektywniej docierać do tych grup osób, które historycznie omijała reklama i wydawały się zbyt trudne do uchwycenia.

W targacie 17-35 lat udało się wyróżnić dwa różne typy osób unikających komunikacji reklamowej. Pierwszy z nich to Ad Averse a drugi Ad Ambivalent. Ad Ambivalent to pasywni konsumenci, którzy podchodzą do reklam z ograniczoną uwagą. Wolą raczej by komunikacja ich omijała. Ad Averse to osoby nastawione bardziej radykalnie, kierujące się skrajnymi emocjami także w odbiorze komunikacji marketingowej.

- Cieszymy się z udziału w tym projekcie, ponieważ dzięki płynącym z niego wnioskom będziemy mogli pomagać reklamodawcom i agencjom, tak prowadzić marki, aby przestały dla tej grupy konsumentów być utrapieniem, a zaczęły być mile widziane, a wręcz pożądane - powiedział Stephen Kim, globalny dyrektor ds. badań w Microsoft - Mamy mocne przekonanie, że reklama może być spersonalizowana i relewantna, a dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy ze świata Internetu możemy wskazać wydawcom, marketerom i agencjom sposoby na to jak w wymowny sposób dotrzeć do konsumentów.

Z badania wynika między innymi, że reklamodawcy powinni mieć świadomość, iż ingerencja w prywatność konsumenta z grupy Ad Avoiders na pewno zostanie odrzucona, jeśli marka w zamian za uwagę odbiorców nie będzie oferowała czegoś wartościowego np. kontentu rozrywkowego.

d33rc8f
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d33rc8f
Więcej tematów