Starcom i Microsoft identyfikują osoby unikające reklam

Projekt badawczy, zaprezentowany podczas Festiwalu Reklamowego w Cannes, ma na celu zidentyfikowanie konsumentów świadomie stroniących od komunikacji marketingowej i stworzenie narzędzi, które pomogą marketerom dotrzeć do tych osób z przekazem - podano w komunikacie.

- Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu okazało się, że jedna trzecia osób w wieku 17-35 lat deklaruje, że nigdy nie zwraca uwagi na reklamę - powiedziała Kate Sirkin, wiceprezes wykonawczy i globalny dyrektor ds. badania mediów Starcom MediaVest. - Mamy nadzieję, że dzięki temu badaniu będziemy mogli lepiej dopasowywać komunikację i efektywniej docierać do tych grup osób, które historycznie omijała reklama i wydawały się zbyt trudne do uchwycenia.

W targacie 17-35 lat udało się wyróżnić dwa różne typy osób unikających komunikacji reklamowej. Pierwszy z nich to Ad Averse a drugi Ad Ambivalent. Ad Ambivalent to pasywni konsumenci, którzy podchodzą do reklam z ograniczoną uwagą. Wolą raczej by komunikacja ich omijała. Ad Averse to osoby nastawione bardziej radykalnie, kierujące się skrajnymi emocjami także w odbiorze komunikacji marketingowej.

- Cieszymy się z udziału w tym projekcie, ponieważ dzięki płynącym z niego wnioskom będziemy mogli pomagać reklamodawcom i agencjom, tak prowadzić marki, aby przestały dla tej grupy konsumentów być utrapieniem, a zaczęły być mile widziane, a wręcz pożądane - powiedział Stephen Kim, globalny dyrektor ds. badań w Microsoft - Mamy mocne przekonanie, że reklama może być spersonalizowana i relewantna, a dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy ze świata Internetu możemy wskazać wydawcom, marketerom i agencjom sposoby na to jak w wymowny sposób dotrzeć do konsumentów.

Z badania wynika między innymi, że reklamodawcy powinni mieć świadomość, iż ingerencja w prywatność konsumenta z grupy Ad Avoiders na pewno zostanie odrzucona, jeśli marka w zamian za uwagę odbiorców nie będzie oferowała czegoś wartościowego np. kontentu rozrywkowego.

Źródło artykułu: WP Wiadomości

Wybrane dla Ciebie

Katar: nie zostaliśmy uprzedzeni o izraelskim ataku na Dohę
Katar: nie zostaliśmy uprzedzeni o izraelskim ataku na Dohę
Marcon zdecydował. Lecornu będzie nowym premierem
Marcon zdecydował. Lecornu będzie nowym premierem
USA zabierają głos po ataku Izraela na terenie swojego sojusznika
USA zabierają głos po ataku Izraela na terenie swojego sojusznika
ISW: Kreml straszy Finlandię tak samo jak przed atakiem na Ukrainę
ISW: Kreml straszy Finlandię tak samo jak przed atakiem na Ukrainę
Działo się we wtorek. Oto najważniejsze wydarzenia [SKRÓT DNIA]
Działo się we wtorek. Oto najważniejsze wydarzenia [SKRÓT DNIA]
Kobieta zmarła w drodze do szpitala. Prokuratura wznowiła śledztwo
Kobieta zmarła w drodze do szpitala. Prokuratura wznowiła śledztwo
Polska zamyka granicę z Białorusią. Jest reakcja z Mińska
Polska zamyka granicę z Białorusią. Jest reakcja z Mińska
Sebastian M. nie był w samochodzie sam. Co ujawniono o pasażerze?
Sebastian M. nie był w samochodzie sam. Co ujawniono o pasażerze?
Jest reakcja Kataru na atak Izraela. Zrywa negocjacje
Jest reakcja Kataru na atak Izraela. Zrywa negocjacje
Putin tego się obawia. Będzie ciężko, gdy z wojny powrócą weterani
Putin tego się obawia. Będzie ciężko, gdy z wojny powrócą weterani
Kulisy prezydentury. Fotograf Dudy mówi o niepublikowanych zdjęciach
Kulisy prezydentury. Fotograf Dudy mówi o niepublikowanych zdjęciach
Atak Ukrainy na Soczi. Media: w mieście był Putin
Atak Ukrainy na Soczi. Media: w mieście był Putin