"Sprawdź, jakie masz prawa"
Od 7 czerwca Gazeta Wyborcza informuje konsumentów, jakie przysługują im prawa w sytuacjach, w których napotykają najwięcej problemów. Informacje, przygotowywane wspólnie przez Gazetę Wyborczą oraz Federację Konsumentów, ukazywać się będą w głównym wydaniu oraz w dodatkach tematycznych w ciągu kolejnych trzech miesięcy.
09.06.2005 08:46
Czytelnicy Gazety będą mogli dowiedzieć się np.: jakie prawa przysługują im jako turystom; co zrobić, gdy natrafią na nierzetelnego mechanika samochodowego; jak radzić sobie z ubezpieczycielem, który nie wywiązuje się z umowy.
Materiały te będą pojawiać się w dodatkach Gazety Wyborczej: Europraca, Wysokie Obcasy, Wysokie Obroty i Turystyka. "Wybraliśmy właśnie te działy Gazety Wyborczej, gdyż w każdym z nich będziemy mieli okazję poruszyć problem z konkretnej dziedziny - mówią organizatorzy kampanii. "Nie bez znaczenia jest również doświadczenie w sprawach konsumenckich, jakie mają redaktorzy Gazety".
Oprócz części przygotowanej przez dziennikarzy, w Gazecie ukazywać się będą materiały opracowywane przez prawników Federacji Konsumentów, organizacji wybranej przez UE do merytorycznego wspierania kampanii "Sprawdź, jakie masz prawa". Artykuły te będą miały formę przykładów "z życia wziętych", opisujących wybrane zagadnienia konsumenckie i prezentujących sposoby ich rozwiązania.
Materiały odsyłać będą również czytelników do dodatkowych źródeł informacji, takich jak strona Federacji Konsumentów www.federacja-konsumentow.org.pl, rozpoczynający się wkrótce cykl programów informacyjnych w jednej ze stacji telewizyjnych oraz cykl audycji w Radiu ZET.