Spam nadal nabiera
Badania przeprowadzone przez Radicati Group udowodniły, że internauci nie zawsze rozpoznają spam, a co gorsza, czasami nawet mu ulegają.
15.07.2005 08:17
Wyniki badań przeprowadzonych przez Radicati Group mogą zaskakiwać. Aż 11% respondentów korzystających z poczty elektronicznej zakupiło produkty bądź usługi oferowane za pośrednictwem spamu. Co gorsza, 9 % ankietowanych straciło swoje pieniądze, dając się nabrać na oszustwa internetowe.
Okazuje się, że aż 39% respondentów przyznaje, że nawet jeśli nie kupuje produktów lub usług oferowanych przez spam, to jednak klika na link, bądź reklamę zawartą w niechcianym e-mailu.
Marcel Nienhuis, analityk rynku w Radicati Group ostrzega, że jeśli oferta promocyjna zawarta w spamie brzmi zbyt atrakcyjnie, to z pewnością jest nieprawdziwa. Dodaje również, że najskuteczniejszą formą walki ze spamem jest uświadamianie internautom, aby nie otwierali maili od nieznanych adresatów. To jedyna droga, aby niechciana korespondencja internetowa przestała istnieć.