Spam nadal nabiera

Badania przeprowadzone przez Radicati Group udowodniły, że internauci nie zawsze rozpoznają spam, a co gorsza, czasami nawet mu ulegają.

15.07.2005 08:17

Wyniki badań przeprowadzonych przez Radicati Group mogą zaskakiwać. Aż 11% respondentów korzystających z poczty elektronicznej zakupiło produkty bądź usługi oferowane za pośrednictwem spamu. Co gorsza, 9 % ankietowanych straciło swoje pieniądze, dając się nabrać na oszustwa internetowe.

Okazuje się, że aż 39% respondentów przyznaje, że nawet jeśli nie kupuje produktów lub usług oferowanych przez spam, to jednak klika na link, bądź reklamę zawartą w niechcianym e-mailu.

Marcel Nienhuis, analityk rynku w Radicati Group ostrzega, że jeśli oferta promocyjna zawarta w spamie brzmi zbyt atrakcyjnie, to z pewnością jest nieprawdziwa. Dodaje również, że najskuteczniejszą formą walki ze spamem jest uświadamianie internautom, aby nie otwierali maili od nieznanych adresatów. To jedyna droga, aby niechciana korespondencja internetowa przestała istnieć.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)