SMG/KRC zbada programy TVP
Instytut SMG/KRC Poland - Media przeprowadzi dla TVP badania
dotyczące rewitalizacji emitowanych w Telewizji Polskiej programów.
Firma wygrała w przetargu ogłoszonym przez spółkę. Brało w nim udział w sumie dziewięć agencji badawczych. Poza SMG/KRC Poland - Media były to m.in. ARC Rynek i Opinia, GfK Polonia, TNS OBOP i PBS DGA.
Projekt, który nosi nazwę "Realizacja badań jakościowych dotyczących rewitalizacji emitowanych programów (audycji)/ formatów TVP" ma na celu rewitalizację istniejących programów publicznego nadawcy pod kątem lepszego spełnienia oczekiwań widzów. Ma on przyczynić się także do wzrostu ich oglądalności i udziałów oraz pomóc w wyborze optymalnych działań promocyjnych dla analizowanych audycji.
Badania zostaną przeprowadzone metodami jakościowymi na wybranych programach z różnych gatunków (audycje rozrywkowe, publicystyczne, dla dzieci, seriale itp.). Proponowane techniki to m.in. zogniskowane wywiady grupowe, indywidualne wywiady pogłębione, mini-grupy, oraz wywiady etnograficzne. Projekt będzie realizowany do końca roku.