Skargi w branży turystycznej
Wypadki niewywiązania się biur podróży z umów stanowią zaledwie promil wszystkich transakcji w branży turystycznej - powiedział Andrzej Kozłowski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
14.06.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Prezes Kozłowski powiedział w Sygnałach Dnia w Polskim Radiu, że corocznie poza granicami kraju wypoczywa około 4 mln Polaków. Tymczasem skarg od klientów jego organizacja otrzymuje rocznie mniej niż 200.
Według prezesa Kozłowskiego najczęstsze skargi dotyczą autokaru, hotelu oraz rezydenta.
Ewa Kubis, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, kóra również była gościem Sygnałów przypomniała że organizator wyjazdu może zmienić cenę wycieczki tylko w wypadku jak zmiana kursu walut i zmian administracyjnych. Co więcej - 20 dni przed wyjazdem ceny zmieniać już nie wolno.
Prezes Kozłowski dodał, że nie ma potrzeby obawiać się, że w przypadku skorzystania z usług nierzetelnego usłogodawcy, możemy znaleźć się na obcym lotnisku bez możliwości powrotu do kraju. Każde biuro jest ubezpieczone i jeśli taka sytuacja się wydarzy - powrót do kraju opłaca państwo, które później egzekwuje koszty od operatora. Ostatni raz taka sytuacja zdarzyła się trzy lata temu. (an)