PolskaSkargi w branży turystycznej

Skargi w branży turystycznej

Wypadki niewywiązania się biur podróży z umów stanowią zaledwie promil wszystkich transakcji w branży turystycznej - powiedział Andrzej Kozłowski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

14.06.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Prezes Kozłowski powiedział w Sygnałach Dnia w Polskim Radiu, że corocznie poza granicami kraju wypoczywa około 4 mln Polaków. Tymczasem skarg od klientów jego organizacja otrzymuje rocznie mniej niż 200.

Według prezesa Kozłowskiego najczęstsze skargi dotyczą autokaru, hotelu oraz rezydenta.

Ewa Kubis, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, kóra również była gościem Sygnałów przypomniała że organizator wyjazdu może zmienić cenę wycieczki tylko w wypadku jak zmiana kursu walut i zmian administracyjnych. Co więcej - 20 dni przed wyjazdem ceny zmieniać już nie wolno.

Prezes Kozłowski dodał, że nie ma potrzeby obawiać się, że w przypadku skorzystania z usług nierzetelnego usłogodawcy, możemy znaleźć się na obcym lotnisku bez możliwości powrotu do kraju. Każde biuro jest ubezpieczone i jeśli taka sytuacja się wydarzy - powrót do kraju opłaca państwo, które później egzekwuje koszty od operatora. Ostatni raz taka sytuacja zdarzyła się trzy lata temu. (an)

polskaorganizacjaturystyczna
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)